Effyourbeautystandards

Internet är på gott och ont.. Jag brukar surfa runt och kolla foton på Instagram och det har verkligen varit mycket bilder på vältränade tjejer (heja för er!) med plasticboobs som faktiskt ger mig värsta ångesten ibland. Jag har inte ork och motivation att äta och träna stenhårt för att få en superslimmad kropp och är det så man ska se ut så är det ju helt kört för mig..

MEN..
nu har detta börjat förändras tack vare Tess Holliday! Det är en stor och stolt tjej som modellar och nu får värsta uppmärksamheten och vet ni – det är skönt!! Skönt att det faktiskt kan vara okej att vara stor, att inte ha magrutor och sträva efter noll fett på kroppen. Ja det kanske inte är hälsosamt alla gånger att vara stor men det hon vill säga är att ALLA är okej! Att alla har rätt att se ut hur DOM vill. Hon får mycket hejarop (HEJA TESS) men hon får också otroligt mycket hat.
Varför ska det vara så?
Det kanske inte är så konstigt att det finns ätstörningar bland unga när de hela tiden matas med att man ska vara tunn som en sticka, man får INTE väga ett gram för mycket för då är man fet som en gris och ingen vill ha en? Jag menar, om du vill träna och vara smal el ha jordens muskler så är det OKEJ men då ska det vara OKEJ om någon annan inte vill det utan vill trivas i sin kropp som den är. Vi är alla OKEJ så länge vi trivs med det.
Vad är nästa steg, att mobba ut alla som har rött hår? Eller fräknar? Eller små/stora fötter?

Jag vill känna att JAG är OKEJ, och vissa dagar gör jag det och andra inte och så är det ju för alla. Men kan det verkligen vara så hemskt att 97% av oss kvinnor är missnöjda med vår kropp? Kan det det? Skrämmande isåfall..
Vad jag vill säga är att DU, just DU är OKEJ. DU duger som du är och vill du ändra dig så gör det för DIN skull och för att DU vill det och inte för att du känner att du måste för att accepteras.

One response to “Effyourbeautystandards

  1. When some one searches for his required thing, thus he/she desiresnto be available that in detail, therefore that thing is maintained over here. Click https://twitter.com/moooker1

Leave a Reply

