Long time, no see

Halloj
Ja det var ju ett tag sen, men det blir så när man inte har nån dator. Inte ids jag pillra och skriva långa inlägg på mobilen.. Men jag funderar på att köpa mig en dator när hösten kommer. Jag har dammat av Barbara men hon är inte perfekt, inte ens nästan 😉 Och hon var jääävligt seg när jag startade upp henne men så har hon inte varit igång på några månader och vi vet ju alla hur det blir när vi blir äldre.. jupp seeeegt.

Hmm jag skrev sist efter Kirunafestivalen och det var ju ett tag sen. Jag hann efter det vara kusk åt Marie, Carro, Kim och Viktor till Pajala marknadsnöjet på fredagen, Björn Rosenström uppträdde. Jag blev nästan bortgift med en renägare den kvällen haha.
På lördagen hade jag sovit som en kratta och gått på marknaden på dan så jag skippade utgång trots att jag hade chansen (och som straff kunde jag inte somna). Söndagen fick jag lifta till Luleå med Gammelstadsgänget, och då la fläkten i bilen av efter några mil. Stekande sol ute och typ 25 grader gjorde den resan nååågot svettig men på bussen funkade ac:n (den gången.. kommer förklaring längre ner..)

Jobbade tisdag-torsdag innan det var dags för nästa resa – Luleå och Hamnfestivalen. Fick lift med Anna J och vi hade en väldans trevlig biltur till Luleå med stopp på Frasses i Bygdeå där vi träffade hennes bror Anders med familj. Och jag fick köra – wiiii 😀
Sov i Gammelstad till fredagen då jag åkte in till stan och checkade in på Elite hotel vid 2-tiden. Gick ut en sväng och kollade marknaden och tivolit (sprang på en kompis och bestämde vi skulle ta en öl på kvällen) innan jag for “hem” och gjorde mig i ordning för jag skulle träffa Anna och se Sanna Nielsen. Solen gassade hela kvällen och natten så det var solbrillor på och det gick att gå i t-shirt! Sånt gillas!!

Lördagen vart det frukost och sen ut på området för att träffa A-le och tjejerna. Var ute i solen till 15 och sen hem och fixa sig inför parteeey.
Det var meningen att jag, At och Anki skulle träffas och festa på hotellrummet men de tyckte nog att jag ville ut för tidigt för de festade hos Anki och for ut på BBB vid 2130. Trist att jag fick veta det först vid 16, men då bestämde jag snabbt att jag far och äter med Ewa och gänget och så skulle vi möta upp med Anna 🙂
Och inte fan ville jag vara på BBB när vi kvällen innan hade hittat världens roligaste partytält, men vi var ändå och sa hej åt A & A.. men sen såg jag inte dom på resten av kvällen. Får väl hoppas att det blir lite bättre ordning 16 aug om vi är ut då.

Det var en så himla kul helg med kanonbra väder, god och kall öl i lagoma mängder, roligt folk och nya bekantskaper så Hamnfestivalen blir det fler gånger 😀 Och det var bra med hotellrum för då kunde jag kuta fram och tillbaka hur mycket jag ville 🙂

På söndagen valde jag att ta en senare buss och åkte då linje 20.. vars ac inte funkade på iaf ena sidan av bussen. Laddade ned en termometer till mobilen och den visade 33 grader. Inte humant. Börjar kännas som om skitbussarna hamnar på linje 20 numera.. Jag hoppas att jag har fel men nästa gång kontaktar jag tidningarna för Länstrafiken har inte svarat på mina tidigare mail då toaletten inte funkat..
Dålig stil..

3 responses to “Long time, no see

  1. Blir det någon solresa i hös? Det är alltid trevligt att ha nåt att se fram emot.

  2. I hösT ska det förtås vara. Skriver på surfplattan och då missar man ibland. 😉

Leave a Reply

