Slut på festivalen

Och lika skönt är det. Nog är det ganska jobbigt att partaja tre dagar på raken. Iofs var det ganska bra att jag blev pottig i torsdags redan för då har jag hållt mig lugn resten av helgen och både igår och idag har det inte varit nån bakis. Var då rent nykter när jag lade mig vilket är skönt 🙂

I fredags kom Ewa, John, Kathryn och Krister hit på middag innan vi begav oss ut på festivalområdet. Vi satt i stora öltältet innan vi for och såg Status Quo – riktigt bra och som vi dansade. Tog även en smågalen bild på oss syskon och skickade lite hit och dit 🙂
Sen blev det lilla öltältet för oss för det var lååååååååååång kö till det stora tältet. 

Igår var det lite lågtryck på dan men Lulegänget kom hit en sväng på kaffe innan de åkte och det lät då som att de hade haft trevligt vilket var riktigt kul. Jag och Lena sprang en snabbis på stan innan det var hem och fixa middag och sånt och sen ut på området igen. Hann se lite Labyrint innan jag och Lena for på disco med Alcazar. Oooo vad bra det var.. och roligt 🙂 Och Andreas vinkade åt oss *dihi* 😉
Sen upp till stora öltältet för en öl och lite Linnea Henriksson på Cityscenen och Kiruna Kickers (“de är ett coverband och spelar inga egna låtar utan bara covers”). Lite Agnes på LK-scenen och sen var det som kört att ta sig in i stora öltältet (låååååååååååång kö) så vi for ner till lilla igen. Dansade lite disco (det var en DJ där), tog en öl och kollade Den svenska björnstammen innan vi gav upp.
Full rulle som vanligt men ändå mindre spring mellan artisterna, inte så många vi ville se den här gången, och mer tid i öltälten än tidigare år. Tyvärr mindre bekanta för mig men det har varit okej ändå. Träffade en gammal klasskompis och innan jag kom på vad hon hette – jag var tvungen att kolla upp henne på fejsboken 😛 Tur att den finns annars hade jag fortfarande funderat haha

Idag blir det inte många knop. Lena har gått till hundarna och glömde börsen så jag ska möta henne på Ica sen. Får jag komma ut i govädret lite och andas lite luft. Är som sugen på nåt men vet inte riktigt vad, en typisk “dagen-efter-festival”. Är då INTE sugen på öl i alla fall 😉
En vecka kvar av semestern och nästa helg är det Pajala marknad, tur jag anmält mig som chaufför annars hade nog min lever packat ihop och dragit *fniss*
Tjoflöjt

 

Leave a Reply

