Kirunafestivalen 2014, torsdag (och annat)

Har inte riktigt hittat “taggen” än men den kommer väl.. Var lite halvsvårt att vara på bolaget och köpa dricka när man inte känner för det, men det blir nog bra. Idag är ju som bara förstarten på festivalen men vi ska väl vara och se Doug Seegers i alla fall.

Var och fikade med Marie idag, riktigt trevligt. Det är som sällan hon och jag har chans att sitta och surra bara vi två så jag hoppas att det blir fler tillfällen. Jag lovade visst bort mig som chaffis under Pajala marknad – trodde hela tiden att de ska ut på lördagen men det är fredagen som de ska ut.. Björn Rosenström – suck! Gunther hade varit bättre! Nå ja nu tog jag nog i men på lördagen är det ialla fall dans på Smedjan så då är det nog fler i min ålder som är ut men nå ja.. I värsta fall får jag väl köra dit dom och sen hämta, inte mer med det 🙂
Nu var inte Marie säker på om hon skulle åka söderut på måndagen så jag ska planera att åka med buss ändå. OM Ewa och John kommer på marknan så åker de hem på söndagen och då kan jag ju åka till Luleå med dom och sen ta bussen därifrån. Vore ganska skönt men nog går det att åka buss på söndagen också, Fredda har lovat att köra mig till Övertorneå så jag kan ta bussen därifrån så det är lugnt.

Jag är inte en sån som inte kan planera, jag vill ha det klart och fixat men det är svårt när man är så velig som jag är. Visst hade det varit skönt att åka till Umeå redan nästa vecka men nu har jag ju som lovat. Och det kan ju vara kul att vara på Pajala marknad. Det är ju bara sommar en gång per år osv osv.Ja ja jag får se hur jag gör. Men jag räknar nog med att åka till schtaaan på söndag, det går inga bussar på lördagen tyvärr.. 

Stina frågade mig idag hur det känns att snart börja jobba igen.. Det ska bli skönt! Jag har alldeles för mycket tid att tänka nu. Jag tänker, analyserar och överanalyserar. Jag har singelångest, åldersnoja och det är rent jobbigt att se hur gammal mamma har blivit och veta att där kommer jag också vara en dag. Jag vill inte! Jag VILL inte! Inte blir det bättre av att veta att det ÄR så, jag kommer hamna där och som det känns idag så kommer jag vara där själv (=ensam) också. När jag började prata med Micke så vet jag att jag skrev åt han att jag kan se mig själv ensam i en stuga med en massa katter. Nu kan jag se mig själv ensam i en stuga med en massa marisar. Skulle jag säga det åt tex Stina så säger hon att jag måste tänka positivt bla bla nog kommer jag träffa nån bla bla men är det bättre att ställa in sig på att träffa nån och sen inte göra det? Jag är inte så säker.
Och varför kan man inte bara bestämma sig för att falla för nån som är snäll och trevlig, varför blir det oftast i fel personer? Ja ni hör ju – jag har alldeles för mycket tid på mig att tänka! Nä det ska bli skönt att komma på jobbet, ställa in hjärnan på “jobb-mode” och sen tuta och köra. På kvällarna får jag ställa in hjärnan på “motions-mode” för att sen däcka i säng och så börjar det om igen. Ja förutom 11-13 juli då det blir “Festival-mode” igen. Kanske borde hotella då ändå, då går det ju att vara ute på stan hela dan för att sen göra sig i ordning och fara ut på partey.. Ja om det nu blir nåt – det hänger lite på At.. Men annars kanske jag far på Vännäs marknad. Jag får ju låna bil av Micke och Marita – yeeeey!

Leave a Reply

