Tretti grader kallt, askan frös i spisen..

Nä riktigt så kallt är det inte men inte är det nån sommarvärme direkt, och solen lyser med sin frånvaro. Det var hyfsat väder i början men nu har det som dalat och Kiruna hade fått snö igår – inte direkt lockande att åka dit nästa helg kan jag säga 😛 Nu hade jag förvisso räknat med dåligt väder men nog hade det fått vara mer än 10 grader, och lite mer sol men det kanske kommer min sista vecka?
Jag får väl kolla väderprognoserna och utifrån det bestämma om jag ska vara kvar i byn eller åka till Umeå och vara där de sista dagarna. Jag vet ju att om jag är kvar här över marknan så får jag åka med Marie på måndagen (7 juni) för då ska hon åka söderut en sväng och det är ju en fördel. Är ju lite trevligare att åka bil i 6 timmar med sällskap än harva på buss i 11 timmar fast jag kan ju alltid mellanlanda i Luleå en natt förstås. Nå jag ser ju, har inte tänkt bestämma mig riktigt än trots att jag inte tycker om att spara beslut till sista stund men allt beror på en massa saker och hur det känns just då så jag kan som inte ta nåt beslut nu.. Jag måste få se helt enkelt. Visst vore det kul att vara ut i Pajala för det är alltid en massa folk ute och man brukar hitta gamla klasspolare osv men samtidigt så vet jag inte om jag känner för det heller. Jamen ni hör ju – värsta velmajan ju

Har faktiskt bokat klipptid i Kiruna nästa fredag! Jag börjar vara lite spretig i håret och vill putsa nacke och sidor men så kom jag på att det ju är snart 4 veckor sen jag klippte mig och visst – jag kan boka tid för klippning i Luleå den 11 juli (ska dit för Hamnfestivalen, har tom bokat hotellrum) men varför inte passa på nu? Den 11:e kan det bli nog så stressigt om jag ska åka till Luleå, lämna väskan och sen fara till frissan.. Nää bättre göra det nu och hoppas på att Jerry inte är superduktig för då måste jag väl flytta till Kiruna (bästa massagen där oxå!).
Så även om det är snorkallt i Kiruna så har jag ändå massage bokat, frissa bokat, fika med Marie bokat och så blir det att se Status Quo med syrrorna och kanske även brorsan.. En riktig syskonträff 🙂 Sen är det ju så att är det riktigt snorkallt så kan man alltid gå hem tidigare – man får göra det har jag hört. Och jag är ju en stor kicka så jag får bestämma alldeles själv! Pöh!

2 responses to “Tretti grader kallt, askan frös i spisen..

  1. Du menar väl sjunde juuuli va..?! 😉

    Ja kom hem så gör vi nåt skoj. Jag är ba så trött på att ha tråkigt, va trött å att de är kallt å jävligt. Jag behöver ta mig en liten *host* sommarfylla hehe… *kraam*

Leave a Reply

