Äntligen semester

Nu var det dags igen för SEMESTER och såklart så kom regnet med den. Jag är ganska inställd på att det kommer bli så här större delen av ledigheten men jag hoppas på nån soldag iallafall och det kommer bli skönt och välbehövligt med ledigt. Det har varit ganska tungt på jobbet i vår (sjukdomar och extrapass) och även privat den senaste månaden men just nu känns det bra 🙂

Planerna för semestern är byn, byn, Kiruna och byn men just nu är jag i Luleå. Brorsan kommer idag och ska till naprapat/kiropraktor i morgon så jag liftar med han till byn sen. Jag ska försöka komma på rätt väg med både kost och motion och jag har fått en utmaning av kollegan Anna att hon vill se bevis på att jag tagit en tvåmilapromenad plus att hon vill se att jag virkat nåt så jag har nåt att sträva mot. Det är fan inte enkelt att sköta maten när man är själv, jag är dessutom en känsloätare så om jag inte mår så bra så äter jag skit MEN jag har INTE ätit godis sen 1 januari och det är jag lite mallig över. Godis och glass har jag hållt mig undan fast nu under sommaren har jag sagt att jag FÅR äta glass. Godis däremot vill jag inte äta och är lite rädd för att göra det oxå för då kanske jag inte kan hålla mig sen. Fika har jag tillåtit mig att äta men där har jag slirat på sistone så jag ska bli hårdare med mig själv.. BFU ffs 🙂

Jag har ju kunnat analysera mig till varför jag inte varit så glad oxå. Jag har svårt för förändringar och nu har det varit en del så det säger sig självt. Kompisar som har funnits där varje dag finns inte där längre, jag har inte tränat och ätit dåligt och det har lett till en ond spiral. Nu är det ju så att kompisarna fortfarande finns där, det är ju inte så att jag blivit ovän med alla, men det är inte på samma sätt som förut. Det är ju bara jag som är singel utan barn så de andra har ju fullt upp med sina liv.. Jag måste börja lära om mig själv helt enkelt, lära mig att vara själv utan att känna mig ensam och hantera saker själv då jag inte kan prata om allt med alla längre. Lite jobbigt men det ska gå, det går ju att lära gamla hundar sitta – har jag hört 😉 Och kommer jag igång med träningen igen så får jag ju både sysselsättning och kan hantera jobbiga saker på det sättet. Kanske borde börja boxas men då kan jag ju inte ha långa naglar så det går fetbort.. tror jag..
Nå det blir nog bra det här i slutänden, men nu är det slut här för denna gång.. 

2 responses to “Äntligen semester

  1. Jag hoppas och önskar dig en skön, avkopplande och rolig semester.
    Det ÄR jobbigt med förändring, och ibland svårt att hitta riktningen på det nya livet.
    Kram Lena

  2. Inger… Jag gillar verkligen Dig… Kom ihåg de!!!

    Å jag hoppas att vi kan ses oftare! Kram

Leave a Reply

