Julen är över

Då var den glada julen slut, slut, slut
Är ledig ännu tom måndag och sen är det jobba igen som gäller. Jag funderade länge på om jag skulle åka med buss från byn men liftade med Ewa å gänget när de liks skulle åka till Luleå igår. Kändes konstigt att inte stanna helgen i byn men mamma förstod att jag inte var så pigg på 11 timmars bussresa. Hade det varit bättre väder hade brorsan kunnat köra mig till Övertorneå el Pajala men det hade ju kunnat vara glashalt så det blev bra så här. Ska kolla om jag kan ta en minisemester i februari/mars och åka upp då så det inte dröjer ända till sommaren.

Har varit en typisk jul med massor av mat och gotter så just nu känner jag mig som en övergödd gris.
Får ta mig i kragen när jag kommer hem igen både med mat och träning. Det kommer ju en sommar då jag inte vill känna mig som en valross. Nog är det väl konstigt om jag inte klarar av det!?

Leave a Reply

