Lite smått & gott

En sak jag är allergisk mot är att få höra att jag måste göra ditten och datten.. Att jag måste se ett visst tv-program, och att det sen framhärdas att jag MÅSTE göra det fastän jag säger att jag inte vill! Jag tror säkert att “Solsidan” är hur kul som helst men nej jag har inte sett ett endaste avsnitt, bara nån snutt här och där, och att få höra att jag MÅSTE se det får mig inte direkt vilja se det.. Det är samma sak med “112 Aina”, det har jag oxå hört att jag MÅSTE se men nej jag vill inte! Det jag har sett i trailern för det får mig inte att vilja se det och sen nästan bli påtvingad det programmet får mig inte att vilja se det mer.
Igår fick jag tom höra “men Inger vad du är tråkig”. Jaha så jag definieras av de program jag väljer att se på teve. Jamen då är jag väl tråkig då, skönt att du slipper umgås med mig dåh!

Dissade faktiskt utgång igår till förmån för soffhäng. Jag premiärtränade före jobbet och vart så trött så jag orkade/ides inte göra nåt mer avancerat än att köpa glass och glo teve. Men det var skönt.
Jag hoppas det blir utgång både här och i Luleå innan jul men jag vet inte riktigt hur det ska hinnas med. Jag tror faktiskt att jag bara är ledig två helger innan jul och det är nästa helg och 6-8 december. Jag har ännu inget hört om At ska ha födelsedagsfest den 30 nov och innan jag hört nåt definitivt så tar jag inte ledigt med risk för att jag inte får ledigt om jag vill ta ledigt sen men den risken tar jag. Vi har haft en diskussion hon och jag om hur vi ser på vänskap och kontakten mellan oss och det var ju till stor del mest mitt fel (så tolkade då jag det iaf). Till slut skrev jag åt henne att om vi ska prata mer om det så ska vi ta det ansikte mot ansikte, men just nu är jag faktiskt ganska nöjd med hur det är. Kanske kan ta det längre fram.
Nå planen är iallafall att åka till Luleå 6-8 december men kan nog klämma in en utgång här också nån helg.. Annars får jag ta det nästa år 😉

Det är riktigt fint höstväder ute (trots att det kanske räknas till vinter?) så jag tror jag ska gå en liten omväg till jobbet sen. Kanske slinker in på Ica/kiosken och köper mig en cola då jag ska jobba kväll idag. Kan kanske behöva det 😛
Men nu ska jag göra mig lite lunch minsann och sen fixa mig.
Ha en fortsatt trevlig söndag y’all ❤
/ Inger Tråkfia

2 responses to “Lite smått & gott

  1. Åh, exakt så där är det ju.. jag orkar inte heller me allt skit på tv och ibland kan man ju inte ens va me i diskussioner eftersom man inte ens vet vad det pratas om och då tycker en del att man är konstig som inte ser ditt eller datt *fnyser* TRÅKIG??

    Det betyder väl snarare att vi har ett liv!! 🙂 Kraaaaaaam

  2. Fick igår höra att jag var tråkig för att jag inte tittar på idol. 🙂

Leave a Reply

