Varför alltid trött efter ledig helg?

Kan det bero på att jag druckit både fredag och lördag? Och varit på Allstar i Luleå på lördagen? Antagligen 😛

Åkte till Luleå efter jobbet i fredags, hade sån tur så Donna bytte pass med mig så jag kunde åka 1635 istället för 1730. Jag trodde att bussen skulle vara knökfull men den var nästan tom! När jag skulle på toa innan Piteå så upptäckte jag att toaletten var trasig och avstängd och när jag frågade värdinnan varför så sa hon att hon inte visste, att den varit sån sen den kom från verkstan och hon uppmanade mig att maila och klaga för de lyssnar inte på personalen!? Vad är det för jävla sätt!? Jag skickade ett mail via Länstrafikens sida, de hade ett kontaktformulär och jag hoppas jag får svar annars funderar jag på att tipsa VK. Hur kan man köra en långfärdsbuss utan toalett?! Vad händer om det blir kris för nån, stannar chaffisen så man får göra pellopiss eller stannar han vid närmaste mack? Dessutom när jag kom till Luleå så var vänthallen stängd så det var bara ren jävla tur att jag inte hade krispanik och att jag hann med lokalbussen till Gammelstad för hade jag måstat vänta en halvtimme hade jag behövt låna toa nånstans.

Idag när jag åkte hem så var det knökfull buss hela vägen, de fick tom ta in en förstärkningsbuss från Skellefteå, och toaletten funkade tack och lov och det  var många som använde den. Hade kunnat bli intressant om det varit samma buss som i fredags med trasig toa… Då hade nog tidningarna fått fler tips misstänker jag.

Imorgon är det jobb igen för mig men till helgen är jag ledig igen, lördag – tisdag. Tror jag ska försöka få massagetid snart igen för jag har väldans ont i vänster skuldra igen och det strålar fortfarande ner i armen. Blir det inte bättre efter en omgång massage till så ringer jag vårdcentralen för snart går inte det här längre.
Nog visste jag att alla krämpor börjar komma efter förti men måste dom komma alla på en gång?! 

One response to “Varför alltid trött efter ledig helg?

  1. Ja lika bra att ta alla krämpor på en gång så du få va tiptop sen! 😉
    Helt sjukt med bussen! Dom borde ersatt den med annan buss. Det där är ju helt galet för folk med handikapp och kroniska sjukdomar oxå men det e väl därför de aldrig vågar sätta sig på en buss :/

Leave a Reply

