Vintertid

Jag tycker jag känner mig själv ganska bra men ibland blir jag förvånad över vilka känslor som bubblar upp.
Som när jag skulle tömma mitt och Mickes gemensamma konto och jag började störtgråta, och jag kunde inte sluta! Det var det sista gemensamma som var kvar och även om vårt uppbrott på inget sätt var ledsamt eller hemskt så hade jag väl inte sörjt vilket kom ut då.
Eller som när jag tappar kontakten med kompisar, ibland går det obemärkt förbi och andra gånger sörjer jag.
Eller som när jag faktiskt inser att det finns personer jag tycker om, och det mer än jag trodde, men de sårar mig utan att tänka på det.

Det är inte enkelt det däringa di kallar livet men man lär sig nåt nytt varje dag om man bara tillåter sig själv det. Men många gånger är det enklare, och skönare, att bara blunda och gå vidare.

image

One response to “Vintertid

  1. Näe det är väl oftast så man gör att man skuffar undan känslorna lite så känns det inte så farligt just då. Men då kommer det oftast som en smäll sen när man minst anar det :/
    Men nu var det ju bra att du fick vara lite ledsen så har du gjort bort det 😉

    Och även om man skiljs som vänner så kan det ju vara ledsamt för det för det blir ju liksom tomt på nåt sätt :/

Leave a Reply

