Höstdagar = frysdagar

Nu verkar hösten ha kommit. Min nyköpta termometer visar på 2,4 grader och solen skiner ute – jättevackert mot de gula träden.
Men med kylan kommer även min frysperiod, satt under filten igår kväll.
Jag har sovit som en liten gris i natt (hurra för den nya madrassen!!) och jag vaknade av att det var nåt som lät… Oj klockan! Dags att kliva upp! Var verkligen som en zombie och tror att jag legat i samma ställning hela natten också.
På lördag är jag ledig så jag ser fram emot skön sömn då men jag lär vakna 06 då, brukar vara så när man väl får sova.
Dags göra i ordning för ännu en dag på jobbet. Hoppas det blir lite lugnare ljudmässigt sett idag annars lär det bli en trött kväll ikväll också.

2 responses to “Höstdagar = frysdagar

  1. Leeedig… vackert ord de dära 😀

    Jag har fyra dagars ledigt. det betyder pyjamas och hasa omkring. Det känns så jäkla najs… Kanske vi ska d´ta oss en dejt endera dagen? En prommis eller nå? Kram

  2. Åh vad avis jag e på nya madrassen. Hade gett allt för en ny madrass och en egen säng just nu! Klockan e 02 och den ena hostar och den andra snarkar så man inte får sova! Var tvungen att gå ner i köket och fika och sitta och huttra ett tag så hoppas jag att jag kan sova igen. Skulle man inte få vila ut när man va ledig trodde jag?????

    Njuter dock av mitt tillfälliga varma jag! Snart börjat frysperioden även för mig!

Leave a Reply

