Lediga dagar

Har varit ledig fyra dagar men i morgon är det jobb igen och det ska faktiskt bli skönt.
Lördag var det fest med Stina i Obbola och jag lyckades skala av mig en bit av mitt finger! Stina hade köpt en ny potatisskalare och när jag greppade tag i plastringen för att dra sönder den, ni vet en sån som prislappen sitter fast med, så lyckades jag skära mig! Det blev en vild jakt på plåster innan Stina kom på att hon hade ett First Aid Kit i garaget. Under skratt och fotande tyckte Stina att det hade varit fränt om skinnfliken oxå varit med – vi är inte riktigt som alla andra haha!
Festen på Folkan i Obbola var riktigt kul men söndagen mindre kul. Jag som inte brukar må illa gjorde det men först på eftermiddagen, uschamej!

Nog är det skönt att vara långledig men är ingen av kompisarna ledig, eller om jag inte har nåt kul planerat så blir det ganska tråkigt. Kanske skulle allvarligt fundera på nåt husdjur för då har jag nåt att sysselsätta mig med. Men först måste jag få kontroll över mitt galopperande matkonto. Det är både bra och dåligt att ha Ica så nära. Funderar på antingen ett Ica bankkort alt ett nytt kort knutet till mitt bankkonto på nåt vänster så jag får lite mer kontroll 🙂
Måste undersöka saken

image

image

One response to “Lediga dagar

Leave a Reply

