29 juli 2013

Nu har andra semesterveckan inletts.
Jag har verkligen haft toktur med vädret! När jag anlände Luleå förra helgen så sa jag ju, mest på skoj, att nu kommer värmen och det har den sannerligen gjort! Har solat två dagar i Luleå och när jag kom till Neistenkangas i onsdags så var det bara att svida om och sola och så har det fortsatt. Det har varit lite mulet nån dag, och det har åskat lite grann men det har inte varit under 20 grader annat än på nätterna.
Jag har tom varit och badat två gånger i bäcken och igår var jag och Marie till Pello för att hundarna skulle få bada och då klev jag i vattnet så det gick mig till knäna och det var VARMT! Hade lätt kunnat bada då med vilket jag iofs var beredd att göra när Teckla missade dummyn och verkade inte hitta igen den men hon löste det 🙂

Har råkat ut för lite “olycksfall” också.. Jag och Marie kastade boll med Tecklis igår och då hamnade den fel när jag skulle fånga den så mitt lillfinger vreds lite konstigt – AJ PRKL så ont det gjorde! Trodde jag stukat det men det gör inte ont i leden så det blev nog bara ett stort blåmärke under huden för det är lite svullet och blågrönt. Man tänker inte på hur mycket man faktiskt använder lillfingrarna förrän man har ont i ett, det är ju som ett av våra stora stöd här i livet 😉

Mamma reagerade som väntat på “Lady Gaga” (tatueringen). Hon frågade när jag gjort den och sen tyckte hon att jag förstört mig och började mala på om att de ju tänker förbjuda färgerna för de är skadliga. Precis som väntat…
När jag och Lena var på Kirppis i finko så kom en tjej och bad mig dra upp ärmen och så ooo-ade och aaa-ade hon åt den och sa att hon också har en påbörjad och så visade hon nån tribalaktig på sin överarm 🙂
Ladyn har varit lite känslig för solen så vissa dagar när den varit extra stark har jag haft henne helt täckt, och så smörjer jag in henne och kråkan med spf 50.

Jag har också upptäckt att morgonprommisar inte alls är så illa som jag tidigare tyckt. En kopp kaffe och lite vatten så funkar det super! Idag sov jag lite längre dock så jag tar en på kvällen istället om jag inte cyklar..

Men nu smorsla och ut i solen B-)

One response to “29 juli 2013

  1. Mammor bara ÄR så där.. de e ju deras jobb liksom haha… När kommeru hem? 😀

    Vill se nya lyan… Å dricka vin 😉 Kram H

Leave a Reply

