Du gamla du fria..

Joo jag vet att det ekar tomt här inne.. Jag tänkte uppdatera bloggen via mobilen men då funkade inte T9 så jag sket i det 🙂
Sen har jag varit uppe i Neistis några dagar så jag har gjort annat än surfat, ja fejjan och mailen har jag kollat via mobilen men det är några få minuter som jag faktiskt suttit vid en dator.

Har varit helt perfekt med en för-semester så här, nu har jag typ 5 veckor kvar att jobba innan jag går på semestern. Jag hade snusk-tur med vädret också för det har varit galet varmt och sol men jag har inte orkat sola hela dagarna heller utan några timmar bara. Jag har varit vaken tidigt på mornarna så jag har kunnat gå ut vid 8 och sola så vid 12 har jag varit less.

Nu är jag i Luleå för igår tog “lillkillen” Viktor studenten *HIPP HIPP HURRA*. Det var 10 grader och snålblåste men studenterna såg ganska glada ut ändå. Det blev fika här hos Ewa och John efter lite flakåkning och tydligen tog åkandet bra för Viktor somnade på altan 😉
Huja varför måste åren gå så fort? Minns det som igår när han brukade sitta i famnen på mig när vi såg teve och så somnade han dit, var så himla mysigt.. Nu är han två huvuden längre än mig typ 😛
Idag har det varit sol och varmt (igen) så dagen har tillbringats ute på gräsmattan, och är det samma väder i morgon så är planen densamma med undantag för att jag antagligen åker till Umeå i morgon kväll. Lite trist, lite skönt men samtidigt – I´ll be back kanske redan nästa helg då det lutar åt fest här i stan! Mycket åkande blir det men det är bara sommar en gång per år så då får det bli så!

Tycker det är lite intressant hur olika vi alla är. Vi ser olika på saker som arbetsmoral, vänskap och så vidare.
Vissa har ingen självinsikt och skyller bara på andra när det går fel, och gör själva aldrig fel. Det är ganska skönt att veta och känna att jag vet vad jag gör fel, vilka mina brister är och att jag vet att jag är långt i från perfekt. Då vet jag ju ändå vad jag kan jobba med för det gott folk måste vi alla göra – jobba med oss själva. Tyvärr är det inte alla som inser att de stagnerat i sitt tänk, att för att de ska kunna gå vidare så måste de kunna inse kanske ganska tuffa saker som sig själva. Och sen är det ju så, och det har jag ju fått bekräftat ganska nyligen, att ibland växer man helt sonika ifrån varann och det oavsett om det är vänner eller partners.

Ha en jättebra fortsättning på veckan ni som läser!
Hali hali ❤

Ps Har en massa bilder som jag tagit och vill lägga ut men de får nog vänta tills jag slösat pengar på en ny dator 😉

2 responses to “Du gamla du fria..

  1. Tänkte på dig imorse.. Hade du varit hemma i stan hade jag bjudit in dig på ett glas rosé på min balle (balkong asså) men jag antar att det får bli en annan dag i sommar 😀

    Kram H

  2. Men köp en dator då så vi får se bilderna! 😉

    Ja du hade sjukt tur med vädret. Kändes ju som att vara utomlands en vecka ju!? Är orolig att värmen inte kommer tillbaka 😦

Leave a Reply

