Sista natten

För den här gången iallafall.  Försökte kolla och jag tror att jag är ledig och uppe i byn när Sanna skulle ha haft sina sista fyra nätter. Tack och lov!
I morgon när jag vaknar ska jag träffa Stina för fika men om hon kommer till mig eller vi far nånstans det är ännu oskrivet.  Jag har ju mitt Restaurangchansenhäfte och däri finns det ju lite grann kvar, kanske kan hitta nåt roligt där. Är det fint väder så är ju Göteborg mysigt att sitta på 🙂

Det har ändå gått bra att jobba nätterna, det är som vanligt sömnen mellan dom som är svår.. ja och ätandet. Jag blir så sugen på slisk när jag jobbar natt, tror att det är för att jag är trött och kroppen blir i obalans. Nog är jag ju godissugen på dan oxå, och det är inte jättebra att ha en Ica på vägen hem men på nätterna är det illa så jag är GLAD att jag inte jobbar natt längre. Skulle jag bli tvingad att gå tillbaks till nätter så skulle jag nog säga upp mig. Allvarligt.

Nu är det snart dags för Micke att flytta från Istidsgatan, avundas honom inte för det var nog jobbigt med mina grejor och han har mer möbler som ska med.. eller iaf större.
Jag försöker hitta en vit tv-bänk på blocket, köksbord och stolar och sen försöker jag fundera på om jag ska flytta expedithyllan närmare fönstret och bordet närmare köksdelen. Stolar är mer brådis att få tag på för pallar är inte det ultimata. Mio har stolar jag gillar, Mora har jag för mig att modellen gillar. Nygamla på nåt vis. Måste kanske vara dit och prova. Nu när jag har cykeln så tar jag ju mig lättare runt stan 🙂
När jag är upp till Neistis nästa vecka så kanske jag svänger förbi Ikea på vägen ner, är lite smått och gott som jag skulle vilja handla som vita plastlådor till Expediten. Jag stör mig på att jag ser grejorna som ligger i de grå. Jag vill nog ha ett vitrinskåp så småningom men jag ska avvakta med det.

Nej nu måste jag ta mig en riskaka i väntan på att klockan ska bli frukost.
Heippa!

One response to “Sista natten

  1. Det blev inget Ikea ?

Leave a Reply

