Natt numro två

Hoppas jag kan sova bättre idag fast det har ändå gått bra i natt *peppar peppar* Det verkar bli bra väder idag med och då är planen som sådan – vaknar jag vid halv tolv som igår så tar jag mig en promp till Istidsgatan och hämtar min cykel. Då kan jag samtidigt kika in och kolla hur det går för Micke med loppisen. Marita skulle hjälpa honom, vilket är bra för tänk om det kommer hur mkt folk som helst!? 

En sak jag inte saknar med att jobba natt är deppigheten som kommer av min knasiga sömn. Igår kände jag verkligen att jag borde ha flyttat uppåt när jag ändå hade chansen (inte för att det är kört nu heller). Jag skrev om det på fejjan och fick då bla av Sanna att en flytt inte löser allt trots att man tror det och nej en flytt löser inga problem MEN jag skulle faktiskt ha fler att umgås med där.. Visst har jag Sanna, Helena, Stina och Harriet här men de har familjer, kusiner och tjofaderittan att umgås med – jag är bara jag och det har jag väl orsakat själv i mångt och mycket. Bodde jag i Luleå så vet jag att jag alltid kan fara till A-le och hennes tjejer tycker iaf att det är skitkul när jag hälsar på över en helg.  Ewa skulle jag kunna vara till när som egentligen och jag tror inte Ante skulle säga nej till att se en film.
Fast det är väl lite så att jag är en annan sorts person när jag är där som när jag är här eller är det så? Jag kanske bara känner mig mer hämmad här.. 
Och visst kommer jag bli uttråkad men då är det ju upp till mig att hitta på nåt att göra. Nu har jag invigt elljusspåret och planen är väl att gå en runda åtminstone varannan dag, vissa dagar kommer det nog bli både en och två gånger för om jag nu får tråkigt varför sitta hemma och uggla – jag får ge mig ut och gå! Göra två flugor på smällen! 

Nu kanske ni tycker att det här är en deppig blogg men jag känner mig inte alls deppig, mer beslutsam. Det är bara jag som kan göra nåt åt mitt liv och det jag fyller mitt liv med och väljer jag att stänga in mig så är det ju så.. Mitt liv – mitt val.
Och även om det kanske låter så så behöver jag ingen lektant, och jag vill definitivt inte att nån ska tycka synd om mig och därför komma med förslag om att umgås/träffas. Har det inte gått hittills så varför skulle det gå nu?! (Och ja jag vet att inte alla tänker så utan faktiskt VILL umgås  med mig)

Hoppas att ni får en riktigt trevlig söndag med massor av sol. Själv hoppas jag på några fler timmar sammanhängande sömn och skulle det nu inte gå så hoppas jag på värme och sol så jag kan ta på mig linnet när jag vandrar mot istiden 😉
Kram!

2 responses to “Natt numro två

  1. Vi borde ta och traska vid sjön tycker jag… powerwalks skulle vi bägge må bra av 🙂 Lite flås är ju aldrig fel och jag tycker INTE att du borde flytta uppåt. De kan du göra om trettifem år typ… Kraaaam på dig!!

  2. Mig kan du ringa om du behöver en lunchdejt eller soldejt 😉 En promenad runt sjön låter ju alldes för jobbigt, så om H är din hurtiga vän så är jag din ohurtiga vän 😉 Vi måste ju liksom väga upp varann så du har en vän för varje tillfälle, heheheheheh

Leave a Reply

