Ledig ledig ledig

Ja ibland går det inte alltid som planerat.. I helg är det lovat finväder och jag och Stina tänkte ta oss ner på stan och dricka lite öl i solen men så bidde det inte! Sanna får slippa sina nätter och jag fick ta dom, hela fem styckna blir det, så jag fick vara ledig idag och i morgon istället för att jobba kväll och sen är jag ledig onsdag – söndag nästa vecka.
Det är lite surt att vi har en grej på jobbet den 29e för annars hade jag nog tagit semester de tre dagarna som jag jobbar för då hade jag blivit ledig typ 17 dagar eller nåt.. det hade varit naaajs! 🙂
Nu är jag ju ledig 9 dagar iallafall så jag ska kolla lite bilpriser och så ska jag åka hem till mamma och hälsa på och sen vara på studenten i Boden.

Nu har jag tom fått upp gardiner här hemma men ännu är de bara tillfälliga. Jag funderar som bäst på om jag ska ha hissgardiner eller längder och vilken färg isåfall men det känns ändå mkt hemtrevligare med lite tyg i fönstret. Ska köpa mig lite kulörta kuddar till soffan och sen ska jag inventera vilka mattor mamma har på vinden så blir det perfa sen. Jag och Stina ska iväg på Expo bland annat i morgon så jag kanske hittar nåt skoj. Frukostskålar skulle jag behöva, och tallrikar, men det är ingen panik heller. Hittar jag så hittar jag

Var och kollade in elljusspåret i förmiddags oxå, 3.2 km blev det att jag gick. Kändes riktigt najs även om jag var lite rädd för att gå vilse. Ja det är ju ett SPÅR men tänk om jag tagit fel väg och gått milen istället!? Då hade jag iofs fått massor med motion men ack så trött jag hade varit 😉
Kommer bli fler rundor på det där spåret, nån dag kanske jag tar mig milen runt oxå men då måste jag ta springskorna på mig.

Leave a Reply

