Ledig måndag

Har varit ledig igår och idag och det är så skönt! Förra veckan kände jag mig verkligen knäckt och spyless men då hade jag jobbat hela påsken och bara varit ledig måndagen innan nästa radda med pass började.
Har haft värk i armen också till och från, och vissa dagar har det pirrat i långfingret på samma sida. Men idag, peppar peppar, har jag faktiskt inte känt av nåt så jag avvaktar några dagar till innan jag ringer hc.

I helg vart det lite stressigare än jag tänkt mig men det gick bra ändå! 🙂
Jag jobbade 7-14 istället för Stina som skulle köra skoterfolkrace och efter jobbat gjorde jag en rusning ner på stan för att kolla efter en väska och handla lite inför festen på kvällen. När jag kom hem så hade jag 1.5 timma på mig att snabbduscha (hade tack och lov gjort finliret kvällen före, rakat benen och sånt ni vet), äta, välja kläder och göra mig i ordning. Sen var jag ju såklart tvungen att skicka och svara på sms mellan varven och yla till bra musik men JAG HANN! Tur man är naturligt vacker haha

Fick skjuts av Sanna till Helena och där satt vi sen och pratade, snacksade och drack vin och öl tills det var dags att bege sig in till Cover/Schlagerklubben. Vi hämtade Linda på väg in så vi var fyra glada tjejer som härjade på dansgolvet. Jag och Helena spelade lite men vann ingenting trots att jag försökte prata med och klappa maskinen (ibland funkar det)
Igår var jag lite trött och seg hela dan, ska inte partaja på vin nå mer – inte ens utspätt som jag gjorde nu. Nä det får bli öl eller cider tror jag..
Micke for iväg med Marita så jag fick vara själv hela kvällen och 2130 var jag i säng 🙂
JO av Sanna och Helena fick jag jättefina glas, en flaska vin och ett jättefint armband med svarta och rosa dödskallar.

sagaform allglas

Tycker jag bara sväller och sväller nu. Äter onödigt och onyttigt och rör knappt på mig men jag ska göra förändring. Har laddat ner en app till mobilen så jag kan hålla koll på vad jag äter men då måste jag se till att jag är ärlig och för in allt.
Tror det är för att det är så rörigt just nu som jag äter skräp. Det är ju inte så att jag inte bryr mig, nu när jag är singel så är det ju ännu viktigare att jag gör det men jag orkar inte riktigt. Lägenheten ser ut som ett bombnedslag med lådor överallt och jag vet inte när jag får tillgång till Rågången. Jag smsade Robin förra veckan men fick inget svar så om nån vecka tar jag och ringer och helt sonika frågar när jag får flytta in, jag får väl se till att jag i stort sett är färdigpackad här. Jag orkar inte vara dit och mäta utan jag tar det sen när jag är på plats.

 

Leave a Reply

