Funderationer

Lalalaa vad jag känner mig handikappad utan mobil.. Jag har äntligen satt på copterfilmen som jag köpte för ett tag sen och då ska mobilen “vila” i 12 timmar så jag har mobilfritt just nu. Egentligen borde jag ha det oftare, det och internetfritt, men samtidigt vill jag ju ha kontakt med de som jag har kontakt med via dessa.
Nu under påsk blev det så himla uppenbart att alla andra har “ett liv” förutom jag. Missförstå mig rätt – det HAR varit skönt att vara själv i lägenheten, och det kommer jag ju vara tvungen att vänja mig vid också men det är förbannat trist när både mobil och internet är tysta. Alla åker nånstans, alla har en familj och vänner att umgås med.. Jag har haft mig själv.. ja och jobbet.. Och de jag jobbat med har inte varit så sällskapliga så det har varit tur att jag hade med mig “Barbara”.. ja och mobilen.. 😉

Känner att jag har väldigt kort stubin gentemot vissa personer också. Kunde jag så skulle jag undvika dessa till varje pris för jag känner att minsta lilla så åker mina taggar ut.
Jag tål inte besserwissrar, personer som tycker att de alltid har rätt och aldrig gör fel, jag vill inte bli ifrågasatt och framförallt vill jag inte känna mig dum pga information som jag aldrig fick!
Jag vill inte heller bli ignorerad eller förd bakom ljuset!
Nå jag gissar att mycket av min irritation hör ihop med att jag jobbat hela helgen men i morgon är jag ledig så då ska jag passa på att njuta. Om jag har lite tur kanske värken i min arm avtar också. Om jag inte har tur så hänger den kvar men då kommer jag kontakt hälsocentralen för nu börjar jag vara irri. Snart en månad med värk utan anledning är inte okej!
Det kanske är därför jag är irriterad?
Tur jag ändå har personer omkring mig som kan muntra upp mig, som får mig att le och ibland skratta hysteriskt! ❤

Huff, efter flera dagar med väldigt mycket godis ska jag nu dra ner och äta på helgerna.. Jag gissar att det kommer bli några väldigt jobbiga dagar i början.. Inte lär jag vara på tipptopphumör heller :-/

Leave a Reply

