Söndag 13 januari 2013

Till veckan är det dags för nagelfix igen och jag har lekt lite med tanken på att inte ta ner längden men det kan nog bli problem att jobba då har jag kommit på. Och om folk stör sig på att det låter när jag skriver när jag har kortare naglar, hur mycket skulle de inte störa sig på knapprandet med superlånga naglar?!
Nee Leyani får nog ta ner dom lite ändå tror jag.

Till veckan är det dags för sista besöket för tandjäveln oxå. Känns lite surt att jag har det besöket en dag när jag jobbar för det har varit lite väl mycket spring på arbetstid för mig tycker jag. I veckan har jag ju varit på 40-årskontroll på Mariehems vårdcentral och då vart det två besök – ett för provtagningen och ett för uppföljning men jag får väl hoppas att det inte blir nå mer spring nu på ett tag.

På kontrollen gick det bra måste jag tycka. Vikt och midjemått var ju för stora men det visste jag ju om. Glukosbelastningen var oxå bra, blodtrycket oxå men kolesterolet låg lite i överkant men sköterskan tyckte inte det var nåt att oroa sig för då jag inte hade några andra riskfaktorer. Hon menade på att om jag går ner i vikt och motionerar mer så kommer midjemått och kolesterol att bli bättre 🙂
Så nu ska jag skippa nötterna på kvällarna, äta enligt tallriksmodellen (har köpt en mindre tallrik på Myrorna för våra är enorma) och motionera mer – latmasken ska ut!! Vi har dessutom påbörjat en motionsutmaning på jobbet = 20 pass á 30 minuter per månad. För mig tar det ca 25 minuter att gå till jobbet så jag måste hitta en liten omväg för då har jag ju automatiskt ett pass per dag jag går till jobbet.

3 responses to “Söndag 13 januari 2013

  1. Havre ska vara bra för kolesterolet – börja ät havregrynsgröt!

  2. Heja, heja, heja! Helt rätt tänkt – “nya år, nya tag!” 🙂 🙂

    Kramis!

    Ps. Becel vill ju ge sken av att räcker med att bre Becel Pro Active på mackan så SÄNKER man automatiskt sitt kolesterol…..hmmm…tänk om allt ändå kunde vara som i reklamens värld… Ds.

  3. Du gör det så bra som kämpar! Inte världens bästa väder heller. Vem vill gå ut i den här kylan?! Man får ju ont i lungorna av att bara andas ute nu….25 minus på min mätare för stunden by the way. Hurv alltså! Önskar dock att jag var mer hurtig men kommer aldrig bli 😛 Raderade min friskvård idag för jag ville inte ens gå uuuuuut 🙂
    Hur blev naglarna då??? Messa en bild vett ja! Gissar dock att du fegade på zebra? 😉 Du kan väl göra en fegvariant nästa gång, typ ljust ljust rosa zebra mönster som knappt syns 😛

Leave a Reply

