Mot bättre tider

Yeey det verkar som om min förkylning blir bättre, och blåsorna i munnen börjat bli bättre. De gillade inte att jag drack vin igår men vet ni – det gav jag blanka fasen i! 😉
Jag skulle ha jobbat i helg men blev hemma och det kändes som rätt beslut när jag ringde Donna och hon sa “Oj då” när jag började prata. Jag tänkte verkligen vara och jobba först men insåg nog inte hur förkyld jag faktiskt var. Nå det är ju tur att jag inte är sjuk så ofta iallafall.

Igår pyntade jag och Micke och det blev så fint så! Vi var till Myrorna på dan för att föra lite grejor som vi rensat bort, och då fyndade jag lite gardiner. En kappa till köket, en till blå rummet och två dukar. En av dukarna fick vi inte användning för för vi hittade en stor röd duk i linneskåpet som passade perfa på vårt köksbord, varifrån den kommer har vi ingen aning om! 😉

Idag har jag mest surfat, spelat, glott teve, druckit kaffe.. ja och så har jag surrat ett par timmar med Biggan i telefon – trevligt som alltid 🙂
När jag sa att om vi får ett nytt schema from 4 februari så kommer jag ha en fyra dagars ledighet så frågade hon om jag tänkt komma till Kamlunge. Det skulle faktiskt vara riktigt trevligt så det är inte helt omöjligt.

Den 12 december ska jag göra naglarna (tvära hopp blir det här men det är så min hjärna funkar mestadels 😉 ) och frågan är om jag ska ha julerött eller silver? Givetvis med glitter vilket än det blir..
x-mas nails

3 responses to “Mot bättre tider

  1. Jag har en fundering om duken kan vara en present man fick vid tidningsprenumeration?

  2. Vet du jag tror faktiskt att du kanske blev smittad av Millie eller kanske av mig! Hon hade ju också blåsor i munnen och ville inte äta och även jag fick ont i halsen men en mildare variant. Även pappa, Johan och min kusin Linda som vi bakade med fick det för det är ju mycket smittsamt.

    Vuxna brukar ju få en mildare variant men det går ju även värsta förkylningarna för övrigt så du kanske blev smittad av båda samtidigt med tanke på blåsorna

  3. Vi har en sån duk (som mamma skriver om). Stor och röd – täcker hela bordet 🙂

    ser fram emot att få se lite bilder (som jag hoppas att mamma tar över jul) från er julpyntade hem 🙂

    KRAAAAAM!

Leave a Reply

