Förkylt

Jag som aldrig är förkyld har åkt på det nu. Det började i måndags med ont halsen och så fortsatte det. Har inte haft feber som tur är men jag har jobbiga blåsor i munnen som gör det jobbigt att äta, dricka och borsta tänderna. Jag önskar jag hade Listerine hemma så jag kunde skölja med det så de förhoppningsvis försvinner snart. Månne whiskey funkar på samma sätt?!
Jag är ledig ännu i morgon så då ska jag vila upp mig så jag kan jobba i helg

Insåg i helg att det inte alls är länge kvar till jul nu så jag måste lägga på ett kol med julklapparna även om det inte känns jättemotiverat med jul 😦
I helg ska vi pynta i allafall, tror att julkänslan kanske kommer mer då.

2 responses to “Förkylt

  1. Du har ingen klorhexidin – det ska visst vara bra (tror jag…). Fast whisky funkar säkert också. Bara man kommer ihåg att inte sväja innan man har sköljt… Vad hände med november?! Vi har julpyntat lite pö om pö och nu är det mesta klart. Ska bara hänga upp mina gamla julbonader och stryka lite dukar och skura golv – sen kan tomten komma!

  2. Hemma sjuk… Hmm… nätshopping brukar va skoj? 😀 haha.. då behöver du inte ens klä dig för å sjoppa… hehe.. Har hittat många trevliga saker på bla tradera som ska bli finfina julisar 🙂 Kram

Leave a Reply

