1 november 2012

Idag hade jag tänkt träna men jag skippar det och låter kroppen vila. Jag är ledig i morgon och ska tvätta på förmiddagen men sen har jag inget planerat så då kan jag ju ta på mig träningskläderna och åka in enbart för det.
Jag testade öka på igår och i de två sista dubbelsvingarna så körde jag med 10kg istället för 8kg och det kändes efteråt kan jag lova.

Ska jobba kväll idag men sen är det helg för mig (om nu inte fler kollegor blir sjuka vill säga). Först tänkte jag åka till Luleå men jag velade fram och tillbaks och nu hade A-le planer för helgen så jag skippar det och åker i slutet av november istället. Visst hade jag kunnat roa mig själv medans hon är i stallet men det kändes ändå som att hon räknat bort besök. Nå jag kan ju träna och kanske leta stickad tröja vilket inte verkar vara det lättaste att hitta. Jag trodde att jag hittat “min” tröja på HM men den var alldeles för lång på mig. Har sett en på KappAhl som jag ska prova, sen har jag inte kollat på andra affärer så jag får ge mig ut på jakt helt enkelt.

Funderar.. Det pratas om att åldern för körkort borde höjas till 25 år men jag har ett bättre förslag. Låt dom som ertappas med buskörning, fyllekörning eller liknande korkade saker arbeta med rehabilitering av trafikoffer. Låt dom jobba med Pelle 28år som måste få sjukgymnastik efter att ha blivit förlamad då han blev påkörd av ett rattfyllo.  Låt dom sitta med under samtal med föräldrar som mist sina barn i såna olyckor.
Om de inte reagerar då och börjar tänka – ja då vet jag inte.
Sen kan det ju bli som i Malå, att killen som körde orsakade ett dödsfall och det är nog straff nog för honom oavsett om det var pga att bilen var i dåligt skick eller om han “bara” buskörde. Han kommer få leva med det resten av sitt liv.

Nej nu får det vara nog med filosoferande. Snart är det dags att bege mig till stacken för ett kvällspass 🙂

Leave a Reply

