Vintertid

och bara för att vi ställde om klockan i lördags så börjar veckan med -8 grader! Har hämtat ner en annan jacka idag, hoppas den funkar iaf tills jag har hittat en täckjacka eller kappa att masa runt i. Jag har ju en dunjacka men hur ska jag inte frysa när det är -30 om jag börjar använda den redan nu?!?!?!

Det har varit en ganska sjåig helg; dels har det varit ganska mycket på jobbet men sen har vi varit på bio i lördags och igår handlade vi innan jag började jobba klockan två. Jag känner mig ganska mosig i mössan så det hade varit skönt att vara ledig idag men jag får vänta till på fredag med det.
Jag jobbar dag hela veckan så jag har försökt komma på hur jag ska lösa det med träningen men antingen struntar jag i det tills det är helg och jag är ledig eller så får jag helt sonika bege mig till USM efter jobbet på onsdag eller torsdag för då slutar jag 1600. Jag får väl känna efter hur mycket det sliter i träningstarmen på onsdagmorgon. Fort är det gjort att packa träningsväskan 🙂

Jag har börjat fundera lite grann på julklappar. Egentligen tycker jag väl lite grann att vi borde skippa det men samtidigt är det ju lite roligt. Tror inte jag tänker lägga ner så mycket tankeverksamhet på att hitta den perfekta klappen som jag tidigare gjort utan ser jag nåt skoj så får det bli det. Jag jobbar hela julen men är ledig över nyår så då blir det att åka till Neistenkangas och skicka upp några khom-loy. Marie är väl kanske där med hundarna så då skippar vi nog raketerna plus att lyktorna är så mycket mysigare. Det är en viss känsla att stå där i tystnaden och skicka upp lyktor som sakta stiger uppåt tills de försvinner. Rofyllt helt enkelt 🙂

Leave a Reply

