Lördag & överrumplad

Var på USM och körde lite kettlebells igen. Det känns som om jag varit dit så ofta men det var bara mitt tredje kb-pass hittills. Jag upptäckte oxå att jag på en övning kört för många, jag skulle bara göra 10 men har gjort 12 fast jag tror inte att det gör så mycket.
Efter träningen så tänkte jag äta lunch på subway men jag hade glömt hur mycket folk det alltid är i farten på lördagar, och särskilt nu när det är Fashion week så det blev en Mekkamacka istället nog för att det var mycket folk där med men jag hann iallafall få en sittplats.

Sprang in på Kupan där jag provade en jätteläcker svart kappa från HM men vars ärmar var för korta för mig, en grön fuskskinnjacka som var för tajt i ärmarna och en leopardmönstrad topp som jag bara kände blev för mycket 😛
Och ja jag har fortfarande topp-stopp (tack och lov)

Sen gick jag förbi Designmarknaden på Bilda där Micke stod och sålde örhängen. Jag gick runt och tittade lite och stannade till vid bordet med SteamPunk-smycken. Det fanns jättefina halsband med fina gamla nycklar och så fanns det en ring med en tryckt urtavla som jag tog upp och tittade lite extra på.
Så såg jag klockslaget… Fyra minuter i ett… då pappa gick bort…
(Det var väl kanske mer fem i ett men ändå)
Jag fick behärska mig för att inte kasta iväg ringen utan jag lade tillbaks den och gick tillbaks till Micke som lite förskräckt såg på mig där jag kom med tårarna inte alls långt borta.
Det var ganska nära att jag bröt ihop då måste jag erkänna…
Efter ett tag när jag hämtat mig lite så gick jag tillbaks för att kolla mer på smyckena, inklusive ringen.
Men det är väl som Ewa skrev i ett sms – att det kanske fanns nån mening med att jag skulle ta i den.

Leave a Reply

