Insikter

Har kommit på att jag ogillar tandvärk väldigt mycket!!
Vissa dagar känner jag ingenting och andra dagar värker det mest hela tiden. Sen går jag och tycker att det värker i  hela munnen, inte bara i tanden som ska rotfyllas men det är nog bara psykologiskt på samma sätt som det känns som om lagningen inte kommer hålla tills den 10 okt. Åh jag hoppas det här går över fort och att jag slipper ränna hos tandläkaren jättemånga gånger.

En annan sak jag kommit på är att jag ogillar negativa människor, jag tror tom att jag är lite allergisk mot dom 😉  Jag vet att då jag haft perioder då jag varit väldigt nere och negativ så har jag faktiskt själv tröttnat på det, vem vill spy galla över allt och alla hela tiden? Kan det vara så att de inte är medvetna om det och behöver upplysas?

Sen har jag insett att jag är en sån person som måste “sova på saken”.. Om jag och Micke diskuterar en sak så är det ofta så att jag kommer på andra vinklar eller frågor efteråt, jag måste helt enkelt smälta saken för att komma framåt. Inte för att jag är en grubblare, vilket jag är, utan bara för att jag inte är en sån som kommer på saker på en gång. Det händer ofta att jag kommer på i efterhand att jag borde ha sagt eller svarat ditten och datten, jag är inte så slängd i käften helt enkelt.. Ja ibland händer det väl men mestadels så sitter jag där ett dygn efteråt och förbannar mig själv för att jag inte kom på det just då! 😉

One response to “Insikter

  1. Att sova på saken kan ju vara en bra grej 🙂 (sova.. vackert ord!) Och vet du.. jag är också allergisk mot negativba människor och det är viktigt att inte ha brist på positiva männschor *skrattar*

Leave a Reply

