Tyda drömmar

Det är inte alltid jag kommer ihåg vad jag drömt om men när jag väl gör det så kan jag tycka att det är lite intressant att försöka tyda dom.
Som i natt tex… Jag minns inte hela drömmen men jag var i ett rum med någon som jag kände men sen var jag tvungen att gå ut därifrån, och när jag sen skulle gå tillbaks så hittade jag inte dit. Jag trodde att jag hade hittat rätt men när jag öppnade dörren så var det någon annan där så jag bad om ursäkt och så gick jag vidare men jag minns inte om jag faktiskt hittade tillbaks till rum nummer ett. Minns bara att det var många korridorer med många dörrar och att jag gick vilse.

Om jag då kollar drömtydningen för det: En dörr är ingången till något, såvida den inte stängs framför näsan på dig. Det betyder otur. Man drömmer ofta att man står utanför en stängd dörr och ängsligt undrar vad som finns där bakom, eller man ser en dörr slås upp mot en vacker trädgård eller ett landskap. Det betecknar våra förhoppningar om ett lyckligt liv men också den “andliga tröskel” vi måste ta oss över för att uppnå sann lycka och tillfredsställelse.

På ett annat ställe läser jag : Möjligheter, öppningar livet erbjuder. Innebär också en inre öppning eller genomförande av nya delar av dig själv, nya känslor, nya idéer. Dörren kan också utgöra en barriär sätta mellan dig själv och andra, dig själv och livet, dig själv och Gud. Att öppna eller stänga dörren representerar flödet av dina känslor och attityder.

Jag kan inte låta bli att tycka att det är lite intressant, flummigt ack ja men ändå intressant 🙂

Leave a Reply

