Torsdag 16 augusti

Jisses, redan mitten av augusti. Tiden går så himla fort tycker jag! Även fast det är sol och fint väder ute så känns det att det börjar vara höst, om inte annat så på höstlukten som börjar finnas i luften.

På jobbet har nästan alla kommit tillbaks från semestern och det är kul att träffas igen och surra om hur semestrarna varit. Ordningen är återställd kan man väl säga fast lite oordning har det allt varit men det kan jag inte skriva om här.. Sekretess å sånt ni vet.
Jag har iallafall slutat dricka kaffe på jobbet (det får jag skriva om iallafall). Har mått illa ganska mycket till och från så jag tänkte att det kanske är för att jag druckit så mycket kaffe, sen hörde jag att Ullas mage inte gillar kaffet på jobbet så det kanske beror på det oxå. Jag har dragit ner så pass att jag druckit två koppar per dag med start i måndags och då ingen på jobbet, idag har jag druckit tre men det är lite svårare när jag är hemma.
Jag behöver bara tänka på illamåendet så är jag inte kaffesugen längre, iallafall inte på jobbet.

Idag har jag varit ledig men inte har jag tagit det särskilt lugnt inte. Efter frukost så tog jag dra-maten och gick mot Coop med en omväg via Vargvägen där jag skulle lämna ett paket. Var in på Stadium för att kolla om de hade en bag med hjul men det hade dom inte, köpte två flaskor vin på bolaget varav en ska drickas till tapasmiddagen på lördag, jag åt bakad potatis på Rob’s innan jag kollade på mobiler på Expert och TILLSLUT så handlade jag på Coop innan jag tog bussen hem.
När jag skulle handla tapas så passade jag på att köpa lite Pata negra skinka som jag länge varit nyfiken på, och den skall ätas med andakt för kilopriset på den är – ni sitter väl ner va? – 1499 kr!! Nopp det saknas inte ett kommatecken nånstans: ETTUSENFYRAHUNDRANITTIONIO KRONOR!!
Jepp det ska bli intressant att smaka den men tänk om den inte är god!!!? 😛

Väl hemma har jag diskat, rensat avloppet i handfatet på toa och sen har jag bara suttit och inte orkat ta mig ut på en promp men tack vare om-varg-vägen *hihi* så tog prommisen till Coop 45 minuter så det kanske kan vara okej med det?! Nå drabbas jag av plötslig rastlöshet så kan jag ju ge mig ut på en promp.

I morgon är jag oxå ledig och då ska jag på en skön, avslappnande, superhärlig helkroppsmassage på Wilma! Den ser jag verkligen fram emot!! I helg är det jobbelijobb fast jag slutar 14 på lördag och börjar 14 på söndag så jag har ganska mycket ledigt ändå 🙂

One response to “Torsdag 16 augusti

  1. Hoppas massagen var sköööön! 🙂

    Duktigt att du lyckats dra ner på kaffet – jag tycker att det är svårare på jobet än hemma :S – har en gräns på max två koppar på jobbet 🙂

    Hoppas skinkan imorron är gooooood! 🙂

    Kramis!!!

Leave a Reply

