Tröttmössan på!!

Åh så trött jag är! Helst skulle jag vilja gå och sova men det är ju onödigt, då kan jag inte sova till natten sen.  Det får bli lite kaffe nu och en tidig kväll istället!

Jag har varit i Luleå i helgen, åkte dit efter jobbet på freda’n och kom hem igår.  Jag förstår inte att det alltid ska vara så fullt på vissa bussar, det är nästan alltid det på bussen som går 15 från Luleå men jag gissar att det är en bra tid att åka på plus att den är en expresstur som tar ca 4 timmar. Det går en senare buss men då tar den nästan 5 timmar och det är liiiite segt tycker jag!

I lördags så for jag och A-le på stan först, kollade runt lite grann och shoppade. Jag har ju fortfarande “topp-stopp” men jag köpte ett par jeansleggings från Lindex, ögonbrynsfärg och en edt från Parelle.
Sen vart det Storheden för att handla mat och dricka till kvällen. Jag var så himla sugen på chilicrackers men det fanns inte på Coop så jag köpte salt&vinegar chips i stället (och nästan hela tuben vart kvar till söndan ;))
Sen vart det utgång för mig, A-le och At. Anki kunde tyvärr inte följa med den här gången men vi hoppas på att hon snart blir piggare och så tar vi en repris lite längre fram helt enkelt.

Det var tröttmössan på igår oxå kan jag säga! Varför blir det alltid lite för mycket att dricka? Nu körde jag på saker med ganska låg alkoholhalt och skippade öl men det blev en hel del att dricka ändå, fast jag var inte illamående eller hade huvudvärk igår utan jag var bara trött! Jag tror iofs att det var bra att jag tvingade mig själv att ligga kvar i sängen till 11 fast jag sprang på toa stup i kvarten men det innebar oxå att jag drack en hel del vatten vilket säkert oxå bidrog till att jag mådde så pass bra som jag gjorde.
Som alltid hade vi jättekul hela helgen och jag ser fram emot nästa Luletripp som faktiskt är redan nästa vecka – då blir det att gå på kattutställning hela helgen! Lördag ska jag bara titta och söndag ska jag försöka heja fram “Team Laban” till en bra placering! 😀
Såg dessutom att det ska vara bakluckeloppis utanför Coop så det kanske blir en sväng förbi där oxå, man vet ju aldrig vad man kan hitta för skojsigt där.

One response to “Tröttmössan på!!

  1. Åh bakluckeloppis! Lät intressant, hoppas du fyndar!

Leave a Reply

