Sista kvällen i byn för den här gången

Vi har badat bastu, jag har skrubbat mig extra mycket, filat fötterna extra noga (med min nya fotfil som jag köpte på Pajala marknad), ätit lite salta nötter och druckit en folköl. Ute skiner solen lite lätt, grabbarna kollar teve, Lena lackar naglarna och mamma har gått och lagt sig.
I morgon förmiddag bär det av söderut igen. Kim ska åka med oss till Luleå och så får vi se om det blir ett stopp på Storheden eller kanske hos “DollarTore” innan vi hamnar hemma i Umeå.

Det känns helt okej att åka hemåt men samtidigt kommer jag nog vara lite vemodig, som alltid, när vi rullar ut från gården. Nu har jag ju varit här i tre veckor och jag har hunnit med en massa inklusive svurit över det pissiga vädret men jag har oxå hunnit sola mig till lite soleksem SOM OM de jefla myggbetten inte vore nog!?
I morgon ska vi vara förbi i finko för att (förhoppningsvis) köpa lite korv innan vi far. Vi hade tänkt handla idag men det var så otroligt urplockat i kyldisken så jag håller tummarna för att de fått korvleverans tills i morgon, annars får vi åka hemåt utan Wilhelm och hans kompisar 😉

Måste ju bara säga – fy sejtan så mina naglar vuxit den här sommaren!! Jag tror aldrig att jag haft sån utväxt tidigare och jag känner lite panik över att det ännu dröjer 2-3 veckor innan jag ska göra dom igen. Nå jag får fila ner dom lite och lacka över om det känns för hemskt fast vet ni – jag tror jag överlever…
Snacka i-landsproblem 😉

Nu ska jag ta mig en kvällsmacka och sen fundera om det är nåt jag tror att jag glömt här nånstans.
Nattinatt y’all ❤

One response to “Sista kvällen i byn för den här gången

  1. Äru hemma nu? 🙂 Kom o drick lite öl ikväll i så fall vettja 😀 Kraam

Leave a Reply

