Jefla mygg

Det är snyggt med långa naglar men ajaj när man har mygg- och knottbett – det är för skönt att klia sig med dom! Och ju mer jag kliar desto mer kliar det!
Idag har vi dessutom varit och kört in lite ved, Fredda har fällt aspar och kapat dessa i längre bitar och så har vi andra burit, kånkat och burit ris.
Freddas golf “Pongo” (vit med bruna prickar) har fått agera traktor och dragit en timmerkärra, Micke körde mellan pålastnings- och avlastningszonen och så har jag och Ewa lastat på och av.
Nu orkar jag inte alla stockar själv men får jag bara upp och kan låsa fast ena änden under armen så kan jag alltid DRA stocken för benstyrkan har jag.

Jag hade först tänkt att jag kunde jobba i bikini för solen sken och det var ju varmt MEN fy faaaan så mycket knott och mygg det var där! Nej det var långbyxor och långärmat på och MyggA sprayat i nacken.
Sammanlagt 2.5 timma var vi och jobbade och jag kan då säga att vi alla är lagom limmen, det kommer nog vara ett knäckt gäng som går upp i morgon bitti.
Är det hyfsat väder i morgon så åker nog jag och Micke på Pajala marknad, annars lär det väl bli mer styrketräning vid träden 😉

Nu ska jag börja fixa jordgubbarna som vi köpt.. Kvällsis får bli jordgubbar med lite vaniljyoghurt om-nom-nom
Ha det gott y’all ❤

2 responses to “Jefla mygg

  1. Vilken “hemskt” aktiv och “jobbig” semster ni verka ha 😉 Jag blir trött bara av att läsa om allt ni sliter med 🙂
    Hoppas solen skiner eller att det ialla fall är uppehåll så ni kan åka på lite marknad.
    Ha det gott! Hälsa alla!
    Kram!

  2. Jag är mest imponerad över att du kan slita och jobba så hårt MED LÅNGA NAGLAR??!!! Mina sköra naglar går av eller blir kantstötta för minsta lilla….suck!

    Ni är verkligen duktiga som kämpar och jobbar – helt klart värda en massa jordgubbar! 🙂

    Kraaaaaamis!!

Leave a Reply

