Festivalyra – över

Och jag hann med att äta allt utom popcorn! Åt tom tårta TRE gånger – det ni!! 😉

Trots lite dåligt väder så vart det en riktigt rolig helg. Jag och brorsan for till Kiruna i torsdags och efter att ha landat lite och ätit middag så gick jag iväg för att få en 40 minuters massage på Hälsokaskaden. Hur skönt som helst! Varför kan jag inte hitta en sån massör hemma i Umeå??
Efter att ha tagit nån öl så for vi ut för att kolla lite på festivalen, vi ville se bla Joanne Shaw Taylor (riktigt bra) och Raubtier (de började inte spela förrän närmare 00.30 så vi ledsnade och gick hem). The Pusher dock var riktigt bra oxå, har aldrig hört talas om dom men jag och Lena rockade som bara den till dom. Synd bara att alla andra i publiken stod som stenstoder 😉

Fredagen gick vi runt lite grann, var lite på affärer och så var jag och Lena och solade då den vanliga solen mest lyste med sin frånvaro. På kvällen var det dags att skaka rumpan till Sean Banan men före det hann vi se en låt med Norlie & KKV. Lite kutande fram och tillbaks i öltälten och sen var det Magnus Uggla som vi skulle se och vid midnatt var det Hoffmaestros dags. Jag ville höra “Highway man” och “Skankin rave” och det fick jag – woohoo! 😀

Lördag var det pissväder mest hela dan men vi var ute och kutade på stan igen, solade igen, och sen var det dags för festivalen igen. När Loreen började spela Euphoria så smsade jag Millis men så kom jag på att jag ju kan ringa upp henne så hon får höra henne och efteråt fick jag ett glatt sms med en MASSA utropstecken i vilket gjorde mig jätteglad! 😀
Vi hörde lite Veronica Maggio, såg Donkeyboy och så skulle vi se Europe men det var då kvällens besvikelse! Från början körde de bara nya låtar och de har då inte jag hört så vi ledsnade och for för att köpa Suovas. DÅ började Europe spela “Carrie” och när vi kommit hem så kunde vi höra “the Final countdown” genom köksfönstret. De borde ha kört lite blandat med nya och gamla låtar från början tyck’ja!

Iallafullafall så har det varit en kanonrolig helg med massa mat, slisk, dricka och musik. Synd bara att vädergubben tagit ledigt för det hade ju inte gjort nåt om det varit sol och varmt istället för kallt (Tack Lena för att jag fick låna varma tröjor av dig!)
Jag är väldigt glad att jag slapp bakis trots vin, öl, cider och ouzo-hallonsodadrinkar

Leave a Reply

