Aktiv semester

Än så länge har jag lyckats med att vara ut och röra på mig en gång per dag.  Igår vart det en prommis på en timme och idag blev det hela 1.5 timma.
Sen hjälpte jag brorsan att klyva lite ved, eller ja jag försökte klyva iallafall! Veden var inte riktigt torr så de tjockare klabbarna kunde jag inte få isär hur mkt jag än försökte. Sen kände jag att jag vart ganska trött i ryggen så jag tänkte att jag kan försöka mer kanske i morgon om det inte är solväder förstås för då lär jag ligga platt.

Igår kväll var det lite jobbigt. Jag får ibland att jag känner mig väldigt osäker på mig själv och börjar tvivla på mig själv och undrar var jag egentligen är på väg och så var det igår.  Som tur är så håller det inte i sig särskilt länge utan idag har jag varit samma glada pigga Inger! Eller ja, pigg och pigg – efter all aktivitet idag så har jag varit ganska trött men jag kunde inte komma till ro för en tuppis efter maten heller. Brorsan satt och surrade hela tiden när jag försökte sova 😉

Ikväll blir det bastu med en öl efteråt, och jag kanske tom tar mig lite glass 🙂

2 responses to “Aktiv semester

  1. Hoppas du haft en bra midsommar! Vi hade underbart sommarväder på midsommarafton, men idag har det regnat/duggregnat HELA dagen! Nu ställer jag mitt hopp till morgondagen, jag vill vara ute i SOL.

    Hälsa alla!
    Kram!

  2. Idag (månd 25 juli) är det riktigt SKIIIIITVÄDER här i Stockholm. Det “regnar katter & hundar” – å på tal om katter så var jag blöt som en efter min promenad till jobbet (försökte med taktiken “det finns inget dåligt väderbara dåliga kläder”…..men jag vet inte jag….)

    Nu hoppas jag på SOOOOOL och värme!

    Kram!

Leave a Reply

