Packningsblues

Jaha då har jag packat ner allt jag ska ha med mig och jag känner paniken ligga bakom ett hörn och lura.
Jag hade tänkt ta en större ryggsäck som jag har för att kunna hantera väskan smidigt och bra när jag nu är på resande fot själv, men när jag hade packat den full (kanske hade kunna knövla ihop kläder och få plats på så sätt) och det låg saker kvar på sängen så insåg jag att jag måste ta “fanta” som är vår stora resväska. Det känns fan inte kul!!
Jag kommer kanske få gliringar av mamma “Tänker du flytta?!” men jag får väl öppna den och visa att den faktiskt bara är halvfull, alternativt chocka henne och säga “Ja jag har lämnat Micke och tänkte flytta hem”.
Jag hatar att packa och jag gör ingen hemlighet av det heller.. JAG HATAR ATT PACKA!!

Hade det varit så att jag bara skulle vara på gården så skulle jag inte behöva så mkt kläder med mig, men jag ska ju faktiskt på Kirunafestivalen och så blir det ju nån vända till och kanske utgång under Pajala Marknad. Jag har säkert för mycket kläder med mig, det kan jag villigt erkänna men  jag vill ju ändå ha några alternativ med mig.. Ajja nu ska jag (försöka) sluta noja över det och acceptera att det nu är så här (medans jag i tankarna letar efter kläder jag kan lämna hemma så jag får plats med allt i ryggan)

3 responses to “Packningsblues

  1. Du slipper ju kånka på den hem igen, då har ni ju bil. Och skulle du behöva lämna nåt eller glömt nåt så kommer ju Mikael upp om ett par veckor. 😉

    Ha det så trevligt! Hälsa alla, mamma mest.
    Kram!

  2. KirunaSystern

    Packning är inte min favvosysselsättning heller. Det blir oftast för mycket som packas ner. Kan inte dra mig till minnes att jag nån gång glömt nåt viktigt men det kanske beror på att jag tar med mig ALLT!!! Du ska se att det blir bra i slutänden, men jag vet hur du känner dig. Hoppas du får bra semesterväder! Syns snart, kram!

  3. Jag tar ALLTID med mig för mycket kläder! Dom (väldigt få) gånger jag tagit med mig minimalt med kläder & skor så har jag ALLTID saknat nåt….

    Du är inte ensam! 😉
    Ha nu en underbar semester så ses vi snart!

    Kramisar!!!!!

Leave a Reply

