Gnällblogg

Den här skriver jag enbart för att skriva av mig och jag vill inte ha några kommentarer eller hejarop!

Ibland blir jag så trött! Jag har varit på stan för att leta efter två saker – caprijeans och en strapless behå. Jag provade byxor på Lindex och ja jag hittade ett par “caprijeans” som satt bra MEN de  är inte capri på mig! Jag vill ju ha ett par som är kortare, som kanske slutar lite nedanför knät och inte strax ovanför vristen! Vad är det för vits med dom då? Då kan jag ju lika gärna ha på mig vanliga jeans!

Strapless behå visste jag skulle vara ett mission impossible.. Jag började på de vanliga affärerna (HM, Lindex) och när det sket sig så gick jag till Twilfit för jag tänkte att där får jag ju åtminstone hjälp att välja storlek. Jaha vad har jag för storlek fick jag frågan, jag sa vilka två jag provat och tjejen (som inte såg helt van ut) plockade fram lite olika och jag gick in i provrummet och provade. Sen var hon visst tvungen att gå, och det säger jag inget om, men när hon gick så var hjälpen slut!! Mitt blodsocker var på väg ner och mitt humör med det så när jag provat de behås jag hade med mig in så gick jag, arg som ett bi.
“Gick det bra” frågade kvinnan i kassan. “Jag får återkomma” var mitt svar. Jag funderar på att gå tillbaks dit i morgon men om de frågar ifall jag behöver hjälp så borde jag säga “Nej, jag har inte fått nån de senaste två gångerna heller!”.  Jag går ju dit för att jag misslyckats med att hitta nån på egen hand! Jag vet inte vilken storlek jag ska ha och jag vet inte vilken modell som är bäst för mig! Jag vill att någon ska titta på mig och säga att jag nog ska ha den och den storleken och den och den modellen!!
OM jag går tillbaks dit i morgon så ska jag prova deras eget märke för den tyckte jag satt bra men då måste jag prova en annan storlek, och vet ni – den var BILLIG så då får de iallafall inga dyra pengar från mig HAH!! Måste nog vara på HM och kolla på en behå oxå, jag provade den men hade velat ha en annan storlek så jag måste spana. Min tur kanske har vänt i morgon?

Jag blir så trött på mig själv ibland. Där står jag med degmage, feta ben och hängande bröst och försöker hitta nåt vettigt att ha på mig och visst det gör jag men mest toppar! Vad ska jag med toppar till om jag inte har en vettig behå och inte har nåt att ha nedtill!?
Provade en skitfin grön spetstopp och en jättefin svart blus på Salt och jag är såå sugen på att köpa dom i morgon men är det nån ide?! Vad ska jag ha dom med och NÄR skulle jag ha dom? Får nog börja klä upp mig på jobbet för annars kommer ju kläderna jag har hemma börja samla damm snart. Jag ber om ursäkt för allt gnäll men det är det humöret jag är på just nu och som sagt – jag vill INTE ha några hejarop!

One response to “Gnällblogg

  1. Jaa.. där står du med allt det där och ändå är du så förbenat vacker! En vacker dag går du in i en affär utan att leta och… DÄR.. kommer kläderna med stort K att hänga *nickar* japp, så brukare j va 😀 Trist att jag missa er idag! Kram

Leave a Reply

