27 maj 2012

Morsdag är det idag, har inte ringt mamma ännu men ska göra det efter nyheterna – gissar att hon kollar på det.

Det har varit jättefint väder idag oxå. Efter att vi städat balkongen så tog vi en prommis till Rusta och Coop. Jag passade på att ha linne på mig så jag fick mig lite sol samtidigt, jag har ännu inte inspekterat “skadan” men det känns på axlarna att de fått sol på sig. Jag äter betakarotentabletter i år igen så förhoppningsvis gör dom att jag inte bränner mig lika lätt. Så har det varit förut iallafall.

När vi kom hem så passade jag på att rensa bland mina papper som blivit liggandes. Slängde en del och resten åkte in i min pärm. Förut har jag haft två pärmar, en för räkningar och en för avtal och liknande. Nu har jag så mycket räkningar via internetbanken så nu kör jag in allt i en och samma pärm.
Jag är en ganska slarvig person, jag lägger saker lite överallt men oftast har jag “ordning i mitt kaos” som min teamledare på Telenordia kallade det. Helst skulle jag vilja ha alla mina saker på ett och samma ställe men då vi inte har särskilt mycket bra förvaring så blir det som det blir fast det är väl ingen ursäkt egentligen.
Det är samma när vi är i byn en längre tid oxå – jag sprider saker omkring mig. En ring här, en tröja där och sen när vi ska packa för hemfärd så får jag jaga saker i hela huset. But hey – det är sån jag är och sån har jag alltid varit!!
Saker lite överallt stör mig men inte lika mycket som oordning i köket! På jobbet händer det att det är vatten på diskbänken efter att nån kollega diskat och det får jag spunk över! Grytor och pannor som står på spisen ger mig hurven och är det odiskat så kryper det i mig fast jag vet inte om jag skulle orka/idas diska varje dag, men är jag hos mamma (eller hos A-le för den delen) så gör det mig ingenting alls att ställa mig och diska! Månne vad det är som gör det? Att jag inte skulle vilja diska varje dag här hemma fast jag gärna gör det hos andra?
Jag skulle kunna fundera mig blå över det men det är ju som ingen idé och när det gäller graden av stökighet så är det bara att konstatera att vi alla är olika och väljer att lägga energi på olika saker.

Nå nog om det. Nu måste jag gå och kolla mina axlar och “smora” in dom med aftersun. Ja och så ska jag ringa mamsen förståss!
Ha en fortsatt trevlig helg y’all ❤

One response to “27 maj 2012

  1. Jag har börjat smörja in mig med solskydd – faktiskt spf 20 (!!!). Med åren märker jag att jag bränner både armar, axlar, kinder och näsa lättare än jag gjort tidigare 😦

    Men det känns skönt att ÄNTLIGEN få lite fräschare ton i ansiktet (började lessna på den trötta, grådaskiga spegelbilden på vardagsmornarna ;))

Leave a Reply

