Pingstafton

“Urban, Vilhelmina och Blenda skola sommaren lända” har jag alltid fått höra, och hittills ser det ju bra ut!

Jag har ju mest jobbat tycker jag. Egentligen skulle jag ha varit ledig idag men pga sjukdom så sa jag att jag kunde jobba om jag får vara ledig fredagen istället och det fick jag! Visst är det roligt med pengar i övertid men ledigt smäller snäppet högre enligt mig! Dessutom kommer ju LenaK på torsdag så det kan vara skoj att kunna umgås en hel helg.
I morgon är jag ledig så jag hoppas att Blenda kommer med go’väder så jag ev kan sola näsan lite grann 🙂

Cyklade till jobbet idag och var nästan hundra på att jag skulle få punka på vägen pga allt glas som låg på cykelvägen! Tycker det är så trist, om man nu vet med sig att man brukar slänga/tappa flaskor på väg till krogen så kan man väl för sjuttsingen köpa plastflaskor/burkar/tetrapack!? Månne vad Umeå kommun skulle säga ifall alla som fick punka pga glas skulle skicka räkning till dom? Antagligen skylla ifrån sig för det är ju så det funkar.
Nå snart far studenterna så då blir det lite lugnare och mindre glasigt på cykelvägarna..
Japp jag skyller på dom och faktiskt är det så – det BLIR mindre skräp juni till augusti!!

One response to “Pingstafton

  1. Hahaha, det där första hade jag aldrig hört! KUL!
    Jag kan bara “Anders braskar, julen slaskar” (eller var det tvärtom!!???!)

    Skönt med ledigt redan från fredag! Jag känner inte alls för att jobba nu när sommaren, solen och värmen kommit… :(. Jag vill ha SOMMARLOOOOOV!!

Leave a Reply

