Sista da’n för den här gången

Jag har inte gjort så många knop alls de här dagarna.. Idag jag assisterat Fredda och lyft timmerkälkarna till skotern in under tak, hållt i stegen när han skulle slå i en spik på hustaket, och sen har vi bränt lite gräs. Kände mig som värsta tomten iklädd grå joggingbyxor, röda gympaskor, mammas gamla mintgröna jacka och en röd toppeluva! Mössan hade iofs inte behövts men jag ville inte börja lukta rök i håret. Det har varit riktigt varmt och skönt och även om jag hade tänkt sola näsan ett tag så blev det inte av, tiden gick så fort när vi lekte pyromaner där ute 😉

I morgon förmiddag tar jag “Pokemon” (alias Uku Lelle) och kör tillbaks den till Gammelstad och sen tar jag bussen tillbaks till Umeå igen. Men om ca 5 veckor är jag tillbaks här och då är det förhoppningsvis väldigt mycket grönare och varmare. Fredda har redan pratat om allt som borde göras så lite jobb blir det nog gjort, jag sa åt han att han får vara arbetsledare då han vet vad som måste fixas med.  Jag måste försöka kolla på Myrorna, Kupan eller kanske tom Jula efter nå slags arbetsbyxor så jag slipper trava omkring i joggingbyxor. Visst det är bekvämt men inte särskilt praktiskt 🙂

Nu är det bara att vänta på att bastun blir klar så jag får tvätta och skrubba mig riktigt ordentligt så jag klarar mig till nästa gång.

(Dagens djur på ängen: 4 ringduvor och en råbock)

Leave a Reply

