Byavistelse

Huh vilken helg det vart. Gick på stan i fredags trots envis huvudvärk och lyckades nästan shoppa ihjäl mig på Cubus! 😉 Åt en god middag och drack lite vin och sen kom även At över för lite surr och vin.
Lördag passade A-le på att städa lite innan vi for på Storheden och handlade lite grann. Sen vart det piff och fiff innan vi knatade iväg till Anki där vi skulle sitta och dricka lite vin innan krogen. Jag lyckades få värsta blåsan under foten bara av prommisen till Anki så när A-le var tvungen att gå hem en sväng så bad jag henne ta med mina gråa skor istället så de fick bli dom och de funkade ju att dansa hela natten lång-lång.
Inte blev det nån dyr kväll heller; vi fick skjuts dit och hem, inträde 100 kr och en öl 60 kr. Billigt och bra! 🙂
Jag trodde ett tag att jag slarvat bort pengar när jag kollade i börsen för det fanns ju inga hundralappar där och det borde det finnas, men det var en jäkla massa tjugolappar istället så kontrollräkningen visade att jag inte slarvat.

Söndan var jag ack så trött!! Tårna var smått bortdomnade men tro fan det när jag stått på dansgolvet mellan 23 och 0230 typ! Inte hade jag sovit särskilt länge heller och det kändes. Försökte sova en stund i soffan men kunde inte riktigt slappna av och ides inte flytta mig till sängen heller. Huh det är tur att jag inte är ut så ofta, gammkroppen orkar inte riktigt med 😉

Igår åkte jag alltså hit till Neisten. Jag hade gjort upp så jag fick låna Ewas bil så efter frukost började jag puttra hitåt. Jag hade inte sagt nåt åt mamma att jag var på väg men brorsan var förvarnad. Jag parkerade på gården och gick in i huset, mamma var i köket så hon hade nog inte hört bilen heller så när jag klev in i köket med ett glatt “Hallå!” så såg hon väldigt överraskad ut! Planen gick i lås!! 😀

Här är allt precis som vanligt, ja förutom att pappa inte traskar omkring på gården förstås..  😦
Isen har gått i bäcken och vattnet forsar på riktigt bra. På ängen gick en tjäderhöna i morse och jag gör inget annat än lägger patiens och dricker kaffe. Fördelen med lugnet är att jag har gott om tid att tänka och filosofera. Nackdelen med det är att jag har gott om tid att tänka och filosofera. Och inte vet jag om jag blir nå klokare av det heller.. Hur man än vänder sig så har man rumpan bak.
Jag ska ta och vara över till Finland en sväng och köpa med mig lite fika för framtida behov (vi ska ju ändå hyra en bil av Hertz till semestern) och så måste jag vara till Seppäläs och kika lite fast jag inte behöver köpa några kläder just nu.
Och just nu är jag lite hungrig så jag ska gå och fixa mig lite lunch 🙂
Ha det super y’all! ❤

Leave a Reply

