The tå-story continues..

Så där, läkarbesök avklarat och det blir inte amputation! 😉

Så här ligger det till – i trampdynan finns det fettkuddar som ska dämpa när man belastar fötterna och under min högra fot så är den mycket mindre än på den andra vilket innebär att det inte finns så mkt stötdämpning under foten så min mystiska tåvärk kommer antagligen därifrån. Benet i foten har ingen kudde under sig helt enkelt..
Jaha vad göra åt det då? Ja fettkudden kommer inte komma tillbaka så läkaren rekommenderade mig att ha skor på mig både hemma och på jobbet, skor med bra sula och stötdämpning, så jag får kanske ge mig ut på skojakt så småningom. Hemma har jag ju crocs jag kan ha och på jobbet har jag mina “spindel-skor” som ändå har ganska tjock sula men sen till sommaren måste jag nog införskaffa mig sandaler att ha på jobbet. Och verkar det inte bli bättre så kanske jag måste köpa mig ett par andra gympaskor oxå :-S
Jag kunde också köra en kur med diklofenak ifall det är nån slags inflammation i leden så jag ska väl försöka med det om inte magen protesterar, och ta alvedon när det gör ont.

Nå man ska ju försöka se positivt på allt så jag får väl glädjas åt att jag åtminstone har smala fötter och vrister 😉
(Joho att jag då har för det sa fröken doktorn!!)

3 responses to “The tå-story continues..

  1. Men – hur kan en fettkudde bara försvinna?? Om den är borta så kan man ju förstå att du har ont! Finns det inte att köpa såna där gelekuddar som man lägger på strategiska ställen i skorna? Tycker du ska surfa runt lite, eller vara in på nån skoaffär/hälsokostbutik som har lite specialgrejor och kolla vad som finns. Jag vill OCKSÅ ha smala fötter! Har varit och provat skor men mina fötter har blivit så breda med åren så det känns som att jag aldrig kommer att hitta nå skor som får plats med alla tår… Kram!

  2. Visst är det väl ironiskt! Som tjej så tränar man, äter nyttigt och gör allt för att komma i bikinin till sommaren – och var förlorar vi mest fett!?!
    1) Brösten – dom är iaf det första som blir mindre…:(
    ….och…
    2) fotsulorna (!!!!) – tydligen… 😦

    Man slutar aldrig att förvånas. Det är SYND om oss! (bara för det tänker jag ta ett extra glas rosé imorgon och hoppas att det sätter sig på fotsulorna 🙂

    Kraaaam!
    /M

  3. Lite skumt oxå att det “bara” är under ena foten?? 😮

    Snacka om obalanserat haha.. nä fi fan. Tjöp en ny!

Leave a Reply

