Ledig onsdag

och faktiskt har det varit en av de tråkigaste dagarna på länge.. Så uttråkad som jag varit idag har jag inte varit på år och dar!

På förmiddagen tog vi bussen in till stan, gick lite på affärer och åt lunch på Eastern Palace (mums för deras teriyakikyckling). Jag köpte nya hörlurar till min mp3, rosa zip-buds, och så var vi på Ica Gourmet och handlade innan vi åkte hem igen. Ja och så hämtade jag mina två reserverade böcker på biblo – Hypnotisören och Paganinikontraktet av Lars Kepler.

När vi sen kom hem så fixade jag lite med mina fötter och sen slog tristessen till. Jag cyklade 40 min på motionscykeln, duschade och sen satt jag i soffan och såg ut som sju svåra år eller mer! Jag hade ingen lust att göra nåt överhuvudtaget! Jag hade redan surfat, det var inget på teve, jag hade ingen lust att börja läsa och jag ville inte gå ut. Snark! Såna dagar är rent jobbiga!
Nå till slut så spelade vi lite Mario cart och sen var det dags för middag och sen har resten av kvällen gått av bara farten.

Vi såg en film idag oxå, The Cove, en dokumentär om hur de slaktar delfiner i Taiji som ligger i Japan. De jagar in delfinerna i en vik för att välja ut några som ska säljas till delfinarier och djurparker. Sen slaktar de resten för att ätas. Det sjuka var att delfinköttet innehåller så mycket kvicksilver så att det är rent giftigt!! I slutet av filmen fick man dock veta att det inte längre serveras delfinkött i skolorna men det finns garanterat kött ute i affärerna som inte borde ätas. Det märks dessutom om till valkött för det är inte så populärt att äta delfin! Helt jävla sjukt egentligen!!
Varje år slaktas 23000 delfiner i Japan OM det nu inte ändrats efter att filmen visats – jag hoppas verkligen att det gjort det!  *ryser*

I morgon och på fredag är det jobb men sen är jag ledig i fyra dagar – det ska bli så skönt!! (Och nu jinxade jag det säkert så jag blir väl utringd eller nåt). Hoppas nu bara att detta förbajjade snöande slutar så det blir bara och torra gångvägar igen – jag vill ut och PROMMA för bövelen!

(sladden på hörlurarna ser ut så där 🙂 )

2 responses to “Ledig onsdag

  1. Ohhh, snygg sladd!!!! *gilla gilla* 🙂

    Lät ändå som att du fick mycket gjort trots tristessen :). Jag får oftast INGENTING gjort när jag har tråkigt och liksom inte känner för…nåt alls 😦

    Jag är övertygad om att så fårt våren (och VÄRMEN) gör entré så kommer man att ha massor av energi och lust till att göra en massa saker 🙂

    Kraaaaam!

  2. Vilka coola 😀 Tack för idag.. himla trevligt som vanligt. Fattar inte varför vi inte kan hinna ses oftare. Vi får schärppa oss.. f´låt.. jag menar SJÄRPA åss hahaha… Kraam

Leave a Reply

