Morgonstund..

.. har snö utanför fönstret! Jepp det snöar i skrivande stund och det känns så trååååkigt! Visst det är april och aprilvädret är nyckfullt men det är ju meningen att snön ska börja försvinna nu! Hallå vädergubben – ge mer sol!!
Ett tag funderade jag faktiskt på att ta bussen till jobbet, jag får se hur jag gör men jag tror nog att det ändå blir så att jag går

Påsken var riktigt trevlig trots en sjuk Ollebolle. Han kräktes en gång i torsdags och sen började det igen i lördags och han har inte varit så pigg & glad som han brukar vara men det förstår man ju. Vi hann iallafall vara till Bräntis så han fick åka lite pulka, det var nog vi vuxna som hade roligast där. Jag hade gärna testat åka skrana (åkmadrass för er som inte vet) men det får bli en annan gång.
Det har blivit mycket god mat och vin i helg så det känns riktigt bra att börja om med goda vanor igen 🙂
Lördagens hemma-tapas var nog helgens största hits, det var supersmarrigt och vi åt tills vi nästan sprack men då satt vi i flera timmar oxå.

Huh jag känner inte riktigt för att gå till jobbet idag, dels för att det snöar ute och sen för att det är tjafs där. Jag hoppas att vissa personer inte jobbar så att taket höjs lite grann. Jag tycker det är så trist att man inte ska få ha roligt på jobbet och att folk stör sig på att man har kompisar på arbetsplatsen. Jag får väl också börja bli bättre på att säga rätt ut vad som stör mig och sen ta smällen för den kommer – tro mig!
Nej nu ska jag inte skicka ner mig i deppträsket – ut i det härliga snövädret!! 😉

Kram på er! ❤

One response to “Morgonstund..

  1. Hahahaha, “Ollebolle” igen….hahaha!! Kan inte sluta skratta 🙂
    Måste anamma det smeknamnet hemma 😉

    Mmmmm…….”hemma-tapas” var höjdpunkten definitivt. Som vanligt en låååångsittning med MASSOR av gott (för att inte tala om massor av VIN, hehehe).

    Jo, imorse ställde jag mig på Crosstrainern igen efter påskhelgens vila med en massa gott (dvs. mkt onyttigt). Huuuuu, så jobbigt det var! (men alltid skönt när man duschat efteråt :))

    Kraaaam!

Leave a Reply

