Sol sol härliga sol!

Åh så härligt det är när det är sol ute! Den värmer på näsan och den värmer i själen! Enda nackdelen är att jag blir så ruggans rastlös och vill göra en massa saker. Inte nödvändigtvis resa överallt men byta ut möblemanget hemma, köpa en helt ny garderob med kläder, pierca och tatuera mig.. Lite skyller jag på min “pre-40-årskris” också men mest på solen och våren  😉

Gick hem från jobbet tidigare i torsdags för jag mådde verkligen inge bra. Jag hade gåshud, frös och hade en envis huvudvärk som inte gav sig trots Panodil zapp. En sån där huvudvärk där hjärnan känns för stor för skallen var det. For hem och bara satt i soffan några timmar, och sen när Micke gav sig ut på promenad så lade jag mig på soffan och somnade direkt.
Fredagen var jag också hemma från jobbet för att vila och jag gjorde inte många knop alls. På eftermiddagen när jag kände mig piggare så prommade vi till Strömpilen för att få lite frisk luft iallafall.

Igår var det storhandling på schemat så vi tog vår Dra-maten och gick, först på Rusta och Skohuset och sen på Coop. Resten av dagen gjorde jag inte mycket alls.
Idag var det go’väder igen så vi tog en prommis runt sjön. Från det att vi gick tills det att vi var hemma igen (med en avstickare till Ica Mariehem) så tog det 2 timmar. Jag var ganska så trött när vi kom in igen, men efter lunch, dusch och kaffe så kände jag mig som en människ’ igen 😀

Aaah jag fattar inte – jag har ont i ena stortån! Jag har haft ont tidigare, för några år sen, och då trodde jag att det var gikt men nu vet jag inte. Iofs känns det på ungefär samma sätt som då så det kanske är gikt, måste kanske ta och kolla upp det om det fortsätter. Ska vänta och se om det känns lika i slutet av veckan och då ringa hälsocentralen. Är det nåt jag lärt mig efter alla år som telefonist så är det att vänta till slutet av veckan med att ringa om det inte är något akut och värk i stortån är inte det  😉

One response to “Sol sol härliga sol!

  1. Härligt att våren verkar kommit till Umeå också 🙂
    Ska bli superskoj att komma upp och hälsa på er igen till påsk 🙂

    Denna gång med en liten kille som inte bara sitter på en filt utan en liten vilding som går och springer runt, runt ……..jaaa, åsså följer ju Oliver med oxå 😉 😉 😉 Hahahahaha! ;D

    Vi ses snaraaaart!

    Kramis!

Leave a Reply

