Prkl också

Ja då har jag fått det konstaterat – jag ska inte söka jobb där det står att man ska vara strukturerad för det är jag INTE!!

I lördags skrev jag en blogg med titeln “Norrsken och annat” men som Micke påpekade igår (jag hade somnat och vaknade till en minut.. sen var jag givetvis klarvaken i några extra minuter) så skrev jag aldrig om nåt norrsken.. Prkl!
När jag var på väg hem från jobbet i fredags så tyckte jag att himlen såg så konstigt grön ut (jag gick och spanade efter planetkonjunktionen) och insåg efter en liten stund att det var ett stort norrsken! Stannade till vid viadukten vid Rullstens och stod där och tittade ett bra tag. Lycka, gåshud och nostalgi! 😀
Sen gick jag hem och tog mig ett glas vin…

… av den flaskan jag fick av Sanna som ska vara ett allergivin. Jag skrev i gårdagens blogg att det är mindre sulfiter och tanniner men det stämmer inte. “Garvestoff och histaminer” står det på norska (?) på flaskan så jag tror, efter lite läsning på systembolaget.se att det är sulfiter och histamin som det är mindre av i vinet Ken Creek.
Jag har då iallafall sluppit nästäppan som jag brukar få efter att ha druckit vin vilket är skönt! Helt klart värt om jag ska dricka vin och inte vill låta dyngförkyld dan efter! 😀

One response to “Prkl också

  1. Vad bra att vinet funkade! Brukar bli tät just när jag dricker vin, men inte med det dära. Har aldrig tänkt på hur ja låter dagen efter dock? Det har nog mest att göra med vilket umgänge jag haft kvällen före eller vilken högljudd krog jag varit på. Är nog mera det istället för vinet som whiskeyrösten beror på, hehe

    Vette fasen om jag sett ett norrsken? En gång endast tror jag!?

Leave a Reply

