Blommorna tar över….

Jag planterade om mina blommor igår. Jag fick ihop 20 stycken små krukor med aloe vera som jag ska ge bort, antingen på jobbet eller via sticklingsgruppen på Facebook. Sen behöll jag tre aloe vera själv.
I morse upptäckte jag att ett av mina paradisträd hade vält (det var väldigt tungt och lutade åt ett håll) så nu tog jag och bröt av grenar och satt dom i vatten vilket kommer ge mig några paradisträd till. Jag tror att jag ska ta och ge bort några såna också.
Egentligen vore det bra med en dubbel fönsterbräda i vardagsrummet vilket inte vore helt omöjligt att ordna men ska jag idas göra det? Kanske skulle kunna hitta nån slags blombänk/blombord att ha blommor på istället? Jag får hålla lite koll på Kupan och Myrorna 🙂

Har lite ont i halsen idag och känner mig allmänt opigg men jag jobbar kväll så jag ska bege mig till jobbet så får jag se hur det känns i morgon.  Jag jobbar bara idag och i morgon och sen är jag ledig helgen.
Förra helgen var tung – jag jobbade ju natt fredag-söndag. Om jag nångång tänker att jag saknar att jobba natt så ska jag tänka på hur illa jag sover mellan nätterna. Jag kanske somnar vid 8 och sen är jag klarvaken igen vid 12. Då är det ingen idé att jag ligger i sängen utan det är bara att kliva upp för att sen lägga mig igen och sova mellan 15 och 18 cirka. Jag skulle önska att jag kunde sova i ett sträck men det går inte, jag har försökt!
Nej nog mår både jag och “gammkröppa” bättre av att inte jobba nätter punkt.

 

One response to “Blommorna tar över….

  1. Vad är det med dig och blommor?! Jag menar – varför lyckas du så bra med dom?! Jag har snart inte en levande växt i lägenheten…
    Får helt enkelt köra med konstgjort!

Leave a Reply

