Vikthelvetet på jorden

Måndag.. denna ångestframkallande hemska dag. Jag tror att hädanefter ska jag låtsas att det är fredag varje måndag
Det är inte för att det är veckans första dag, jag har ju jobbat i helg så det gör mig inget att fortsätta jobba. Det är inte för att det kommer ringa helt galet mycket på jobbet för det kanske lugnar ner sig på eftermiddagen.
Det är för att det är Belsebubs* dag..  Denna förbannad mackapär som står inne i badrummet och ger mig ångest varje gång jag ser på den. Varje måndag när jag ställer mig på den så håller jag tummarna att idag ska vara dagen då jag gått ner 2 kg på en vecka, fatta vilken lycka!! Sen står jag där och det är “bara” -0,4 som idag. Då blir jag lite trött, och lite ledsen, och lite arg.

MEN jag får väl försöka tänka att minus är minus och inte plus iallafall, och det är bra om jag går ner i vikt långsamt och stadigt. Det är f*n inte lätt att tänka så.. inte lätt alls.. Bara att köra ner huvudet & köra på och inte ge upp.

* våran våg är döpt till Belsebub

7 responses to “Vikthelvetet på jorden

  1. Alla hatar vi Belsebub!
    Men precis som du skrev, att tänka “minus är minus” är det enda sättet att gå vidare.

  2. Varför inte ställa dig på Belsebub varannan vecka – då skulle det vara mer minus?! Eller en gång i månaden?
    Men, som tidigare sagts, minus är minus – det går ju åt rätt håll!!

  3. Exakt – du måste tänka “minus är minus” 🙂
    Om man går ner ca.0,5 kg/veckan så säger dom (som vet;)) att man lättare håller sin vikt när man väl nått den målvikt man har. Tänk så – då kommer det att kännas bättre…LÄTTARE 😉

    Kram!

  4. Bra namn på en våg! Inte lätt men kämpa vidare! Du gör det tokbra ! *peppa

  5. Kämpa och du är ju på rätt väg!
    Peppkram

  6. Äsch då.. låtsas att att vågen är din kompis.. så ska du se att den blir snällare mot dig 😉

    När ska vi ses o snacka sjit då? Vill ju veta vad du haft för dig i helgen 😀 Kram

Leave a Reply

