3 december 2011

Äntligen har jag min fyradagars (ledighet alltså) och det ska bli så skönt! Jag var ju förvisso ledig förra helgen när jag var i Kamlunge men det var ju “bara” en  vanlig helg.

Igår var vi ut och åt från jobbet. Det blev tre premiärer för mig; vi åt på Rex och jag tog råbiff till förrätt samt musslor till varmrätt. Supergott var det! Jag har varit tveksam till råbiff men när jag sett på olika kockprogram så har jag blivit nyfiken på det så jag tyckte det passade bra att prova nu 🙂
När vi ätit klart på Rex så var det några som droppade av medans vi andra letade oss till Lotta’s där det som vanligt var mycket folk och ljudnivån var hög. Efter ett tag vart jag less så jag tog bussen hem.

På ett sätt var det lite synd att vi flyttade oss från Rex för där var ljudnivån betydligt bekvämare. Jag har ganska svårt att höra när det blir så där stimmigt så då blir det mest att jag sitter och tittar, och sen blir jag ganska så trött av det också. Egentligen är det ultimata att sitta hemma hos någon om man ska kunna prata, ska det vara så högt ljud så är musik att föredra. Men det är ju bara vad jag tycker! 🙂

Var på stan idag en sväng. Jag hade tänkt bege mig ut vid 10 men jag sov till 9 och sen fastnade jag vid datorn ett tag. Som vanligt en lördag så var det riktigt mycket folk ute. Jag var in på “Linas Tur & Retur” där det fanns huuuur mycket grejor som helst och då kollade jag inte ens på möbler och kläder! Gick förbi Popshop för att köpa ljushus i metall men de var såklart slut så nu måste jag finurla lite på vad jag ska köpa för mitt presentkort. Kanske ett spel? “Hur fan visste du det” är lite intressant.
Nå iallafall efter nån timma på stan, jag hittade lite av det jag skulle ha, så gav jag upp och for hem igen. Har suttit och kollat i två tatueringstidningar som jag köpte och funderar på om jag ska ge mig själv en julklapp? En tatuering kanske? Eller piercing? Eller en ny mobil? 😉

Ha en fortsatt trevlig helg y’all! ❤

Leave a Reply

