28 november, Det var en gång en helg…

Får får inte får, får får lamm!
Och sickna gosiga får Biggan har! Särskilt lilla tjocka Maja som var lamm förra sommaren. Hon gillar när man ägnar sig åt henne och hon älskar att bli kliad vilket jag gärna gjorde. Hon och jag har bildat “tsk-klubben”: tjocka, sociala och kramiga! 😉

I fredags klev jag ju av bussen i Luleå och hann gå lite på stan innan Biggan ringde att hon var klar så jag gick och mötte upp med henne. Hemma hos dom möttes vi av två nyfikna katter men sen så var de inte så brydda om mig förrän jag skulle sova på soffan – då var jag minsann intressant! Laban var och snurrade runt omkring mig och Lovis kom och nosade mig i ansiktet för att kolla var jag var för en typ. Hon är helt suverän att hitta en full blåsa också, jag var smått kissnödig när hon kom och fick för sig att hon skulle spinna och trampa omkring!! Trampelitramp rätt över blåsan! 😉 Som tur var så höll hon inte på så länge för inte hade jag ju hjärta att köra iväg henne när hon väl vågat sig fram heller!

Lördagen var vi till GK’s i Morjärv och där fanns det grejor vill jag lova! Mer grejor men också mer välorganiserat än GK’s i Pello!
Söndagen var ju en dag också. Jag hade bestämt att jag skulle ta bussen som gick 1325 för att det inte skulle bli så stressigt. 12 kom vi på att vi kanske skulle äta lunch och jag skulle duscha! Vi kom till Kalix 1320 och jag hann planera mitt skämssamtal till Micke där jag skulle säga att jag hade missat bussen!

 

– Nyfiken kisse i kasse
– Laban brevid en tekopp från Indiska och nej de är inte ju inte direkt små

Leave a Reply

