Den-den-dentist

Jag var riktigt trött i morse när jag klev upp. Jag har inte sovit jättebra förra natten då jag skulle till tandläkaren idag. Dels blir jag nervös för det men sen är jag orolig att jag ska försova mig vilket händer typ aldrig egentligen.

Tandläkaren gick utan problem. Förra sommaren bet jag ju sönder en tand, jag hade värk i tanden innan den pajade men efter det var värken borta så jag har inte brytt mig om att laga tanden. Det känns lite konstigt att inte ha en vass kant som jag kan känna på med tungan, det kommer nog ta ett par dagar innan jag vänjer mig vid det.
Nu ska jag skaffa frisktandvård så betalar jag in en summa varje månad istället för att pytsa ut en massa pengar när det är dags att laga. Jag avundas verkligen dom som inte har en massa hål. Mina tänder är ju lagade enligt det gamla sättet dvs urborrade på nästan allt och igenfyllda med amalgam så de kommer börja gå sönder förr eller senare.. tyvärr..
Om jag vinner miljoner på lotto så ska jag byta ut alla gråa fula amalgamfyllningar mot vita och fina fyllningar 😀
Går utmärkt att kombinera med några månader i Thailand 😉

2 responses to “Den-den-dentist

  1. Jag bytte ut en stor, grå och FUL amalgamfyllning när vi var i Thailand nu sist – blev SUPERSNYGGT och det var billigt:)

    Kramis!

  2. Jag är sååå nöjd med allt jobb tandläkaren i Lamai utförde under mina månader där. Härligt att vara av med fula fyllningar. Så jag rekommenderar honom 😉

Leave a Reply

