9 okt, Ännu en söndag

Jag har varit ledig i helg och det har verkligen behövts. Fredagen på jobbet var helt galen och då menar jag inte haha-galen utan gaaaahlen! Min röst vart knarrig som bara den av allt svarande, jag skulle nog egentligen behöva ha ett annat jobb som inte innebär så mycket sittande i telefon.

I helg har jag inte alls gjort så mycket. I fredags lade vi oss tidigt för vi var så trötta vilket innebar att kl 7 på lördagmorgon hade jag sovit klart! Det var fint väder så vi gav oss ut på en rask promenad, tog en timma, och sen gjorde vi inte mycket alls. Lagade god mat och tog ett glas vin, och på kvällen blev det “Lincoln Lawyer” tillsammans med morötter och dip.

Idag sov vi längre vilket var skönt. Det var fint väder även idag så vi tog en promp runt sjön vilket var skönt trots att det inte var så många grader ute. Efter lunchen gjorde vi en fuskäppelpaj. Äpple i klyftor, pudra över kanel. Strö över crunchyflingor och lägg på lite smör. In i mikron i ca 1 minut och KLART! Enkelt, snabbt, gott och inte så farligt 😀

Jag är ganska så stel mellan skuldrorna så nu är det hög tid för mig att boka in massage, ska ringa redan i morgon. Har försökt ringa ett ställe förra veckan men efter fyra samtal och inget svar så är jag less – hon får inte mina pengar utan jag vänder mig nån annanstans. Ska nog ringa och boka tid för synundersökning oxå. Jag tycker att jag har börjat se lite dåligt på långt håll med mina glasögon, det kan ju vara inbillning men alltid bäst att kolla upp det. Dessutom hade jag redan förra året skrivit i min dagbok att jag vill ha nya så nu börjar det vara dags tycker jag. Jag kan ju inte skjuta upp saker hur länge som helst heller 😉

Hoppas ni får en bra arbetsvecka allihopa! ❤

2 responses to “9 okt, Ännu en söndag

  1. Låter som en härligt lagom lat helg! Har inte ni, som sitter så mycket, massage via jobbet som en friskvårdsförmån?? Vi får gå en gång i månaden och betalar en hundralapp per gång – GULD VÄRT!!
    I fredags fick vi MYCKET snö och nu ser jag att det kommer mera – inte i den takt det kom i fredags men ändå… JAG VILL INTE!!!

  2. Så gott fuskpajen lät. Mmmm. Även fast jag inte har aptit så lät det frestande.

Leave a Reply

